جیمیل: نحوه برنامه ریزی ایمیل ها برای ارسال در زمان‌های خاص

احتمالا می‌دانید که Nudgemail یک سرویس هوشمند است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ درباره آن بحث شد. نحوه کار این سرویس به این شکل است که به جای اینکه یادآوری‌ها را در تقویم خود قرار دهید، یک ایمیل به Nudgemail ارسال می‌کنید و سپس در زمان هایی که انتخاب کرده‌اید یک ایمیل یادآوری دریافت خواهید کرد. با این حال، Nudgemail اکنون اعلام کرده است که این سرویس را حداقل به طور موقت غیرفعال می‌کند.

همانطور که گفته شد، سرویس هوشمند Nudgemail در حال از بین رفتن است، اما راه‌های دیگری برای ارسال یادآوری‌ها در زمان‌های خاصی که در نظر دارید وجود دارد. در اینجا نحوه انجام این کار در جیمیل (Gmail) آورده شده است.

اما اگر یک سرویس ایمیل مدرن مانند Gmail دارید، چنین قابلیتی از همان ابتدا در آن تعبیه شده است. این قابلیت برنامه ریزی نامیده می‌شود و به شما امکان خواهد داد تا در زمان دیگری ایمیل خود را ارسال کنید. البته ایده اصلی این است که می‌توانید در زمان مناسب‌تری به دیگران ایمیل بزنید، اما این توانایی را دارید از این ویژگی برای ارسال ایمیل به خودتان نیز استفاده کنید. این کاری است که شما انجام می‌دهید:

نحوه برنامه‌ریزی ارسال ایمیل در زمان خاص

  1. طبق معمول یک ایمیل جدید باز کنید و آدرس ایمیل خود را در کادر گیرنده وارد کنید.
  2. موضوع را در خط هدر بنویسید و در صورت لزوم پیامی اضافه کنید. توجه داشته باشید که این متن فقط به خودتان ارسال می‌شود.
  3. به جای فشار دادن Send روی فلش سمت راست کلیک کرده و Schedule Send را انتخاب کنید .
  4. اکنون می‌توانید با کلیک بر روی یکی از سه گزینه پیشنهادی زمان را انتخاب کنید. اگر مناسب نیستند، می‌توانید روی انتخاب تاریخ و زمان کلیک کنید تا ساعت مورد نظرتان را وارد کنید.
  5. سپس ایمیل در زمان مورد نظر به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. در صورتی که لازم بود تغییراتی را اعمال کنید، کافی است روی عنوان Scheduled در ستون سمت چپ کلیک کنید، ایمیل را باز کرده و تغییرات خود را انجام دهید.
جیمیل: نحوه برنامه ریزی ایمیل ها برای ارسال در زمان‌های خاص
جیمیل: نحوه برنامه ریزی ایمیل ها برای ارسال در زمان‌های خاص

سایر سرویس‌های ایمیل مانند Microsoft Outlook و Proton Mail دارای ویژگی‌های مشابهی هستند که به همان روش کار می‌کنند.

البته، جایگزینی برای ارسال یادآوری از طریق ایمیل، استفاده از اپلیکیشن لیست کارهای انجام شده است. به عنوان یک قاعده، می‌توانید موارد اضافه شده به لیست را برنامه ریزی کنید. Google Tasks و MicrosoftTodo دو گزینه محبوب هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.