جی‌تی‌ای ۶؛ کرم ضد آفتاب موجود در تریلر از چه نوعی است؟!

بسیاری از شما بدون شک تریلر جدیدترین نسخه از سری جی‌تی‌ای را تماشا کرده‌اید و برخی احتمالا مردی را در سکانسی دیده‌اید که نوعی ضد آفتاب را روی پوست خانمی اسپری می‌کند. طبق قانونی که در دنیا وجود دارد، برچسب محصولات ضد آفتاب باید دارای شماره‌‌ی SPF (فاکتور حفاظتی در برابر خورشید) باشد که نشان‌دهنده‌ی میزان حفاظت از پوست در برابر اشعه‌ی فرابنفش است. حال در اینجا سعی شده تخمین بزنیم که شخصیت‌های مورد علاقه‌ی ما در بازی تا چه اندازه زیر آفتاب بی‌امان مجازی محافظت می‌شوند.

اولین مرجع ما جدولی است که از برند معتبر ضدآفتاب Banana Boat است. این جدول روشی سریع را برای تعیین اینکه کدام کرم ضد آفتاب با SPF در شرایط بهینه روی فرد اعمال می‌شود را ارائه می‌دهد و شامل پارامترهایی نظیر رنگ پوست و ساعت‌های گذرانده در فضای باز می‌شود.

جی تی ای 6

اجازه دهید با معیار رنگ پوست شروع کنیم. از آنجایی که ضد آفتاب روی شخصیتی اسپری می‌شود که دارای ترکیب لباس سفید و سبز است، فرض را بر این می‌گذاریم که ضد آفتابش را با استفاده از جدول ذکر شده با دقت انتخاب کرده است. با این حال با توجه به رنگ پوست او که مقداری تیره است، ما نمی‌توانیم او را به سرعت در هیچ یک از دسته‌ها قرار دهیم چرا که هیچ مرجع بصری به رنگ‌های شرح داده شده در جدول نداریم و بنابراین، باید منبع ثانویه‌ای برای حل این مسئله پیدا کنیم. در نتیجه جدول بعدی به کمک ما می‌آید.

جی تی ایاین جدول یک معیار مهم را در تحقیقات ما معرفی می‌کند و آن هم طبقه‌بندی نوع پوست براساس استانداردهای فیتزپاتریک (FSP) است. با این حال یک مشکل بزرگ بلافاصله آشکار می‌شود. ما ۶ نوع پوست داریم که بر اساس مقیاس فیتزپاتریک طبقه‌بندی شده‌اند، اما تنها ۵ نوع پوست در مقیاسضد آفتاب BB وجود دارد و بدین ترتیب مقیاس رنگی فون لوشان (VLS) را معرفی می‌کنیم. البته باید به اعداد در سمت چپ مقیاس FSP توجه کنید. این اعداد مربوط به مقیاس قدیمی‌تر اما هنوز قابل اعتماد، VLS هستند. این اعداد به ما امکان می‌دهند ۳۵ طبقه‌بندی VLS را که مقیاس FSP را تشکیل می‌دهند، داشته باشیم و آن‌ها را به ۵ دسته‌ی مساوی تقسیم کنیم که به طور مستقیم با رنگ پوست در جدول BB مطابقت دارد. حال اجازه دهید، مقیاس ۵ طبقه‌ای جدید خود را از نظر مقادیر VLS بدست‌ آوریم.

جی‌تی‌ای 6

این جدول به جای ۰ از ۱ شروع می‌شود زیرا مقیاس اصلی VLS بین ۱ تا ۳۶ است. از طرفی ما ۳۶ را در رده‌ی تیره (Dark) به حساب می‌آوریم، زیرا هر چیزی بالاتر از ۳۵ همچنان در رنگ پوست نوع VI در مقیاس FSP قرار می‌گیرد. اکنون، همه چیز آماده است تا نوع پوست NPC موجود در تریلر را تعیین کنیم. در ادامه بیایید نگاهی به رنگ‌های جداگانه برای مقادیر مختلف VLS بیندازیم و مقدار VLS مربوط به رنگ پوست NPC را به صورت تقریبی بدست آوریم.

6vwhywanvaac1
gta 6

یک مقایسه‌ی ساده به ما نشان می‌دهد که رنگ پوست NPC ما در محدوده‌ی VLS بین ۳۰ تا ۳۲ قرار می‌گیرد. ما اکنون اولین مورد از دو معیار ناشناخته‌ی خود را پیدا کرده‌ایم. NPC ما دارای رنگ پوست تیره است که در تصویر اول توضیح داده شده است. اکنون بخش دشوار ماجرا فرا می‌رسد. معیار دوم ما ساعات گذرانده شده توسط NPC در فضای باز است. با توجه به اینکه بازی GTA VI در وایس سیتی یا همان میامی اتفاق می‌افتد، می‌توانیم از داده‌های دنیای واقعی سواحل میامی استفاده کنیم.

متاسفانه، هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که به طور مستقیم به ما بگوید که یک فرد به طور متوسط چه مدت زمانی را در ساحل می‌گذراند. اجازه دهید با نگاهی به جدول ابتدایی مقاله کار را شروع کنیم. برای رنگ تیره تنها سه دسته‌ی SPF داریم که شامل ۸ الی ۱۴، ۱۵ و ۳۰ می‌شود. توصیه‌های مربوط به SPF حدودا ۸ تا ۱۴ و ۱۵ شامل ۱ تا ۴ ساعت زمان گذرانده در خارج از منزل می‌شود. با این حال، SPF با مقداری ۳۰ برای ۵ ساعت است که به طور بالقوه می‌تواند به عنوان یک احتمال حذف شود. این در واقع به پنج ساعت نور خورشید اشاره دارد، بنابراین اگر بتوانیم ثابت کنیم که غروب خورشید کمتر از ۵ ساعت فاصله دارد، می‌توانیم SPF با مقدار ۳۰ را به طور کامل حذف کنیم. حال چگونه بفهمیم در حال حاضر ساعت چند است یا چه زمانی خورشید غروب می‌کند؟

سایه‌ها راه بسیار خوبی برای تعیین زمان روز هستند. همانطور که مشخص است، ما حتی نیازی به دانستن زمان غروب آفتاب نداریم. تمام اطلاعاتی که ما نیاز داریم در این شات مربوط به ساحل از تریلر وجود دارند. از آنجایی که NPC‎‌های دیگر دارای سایه‌های طولانی‌تر هستند. این بدان معنی است که خورشید به افق نزدیکتر است. البته این به ما نمی‌گوید که آیا خورشید در حال طلوع یا غروب است. برای درک بهتر این گفته به تصویری که در ادامه آمده است، دقت کنید.

razfpmyrvaac1

با این حال همانطور که گفته شد، سایه‌های طولانی به ما کمک نمی‌کند تا بین طلوع و غروب خورشید، یک را تشخیص دهیم. برای تعیین اینکه آیا خورشید در این صحنه در حال طلوع یا غروب است، باید نگاهی به زندگی واقعی میامی بیندازیم.

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، سواحل واقعی میامی را نشان می‌دهد که این صحنه در امتداد آن‌ها اتفاق می‌افتد. این یک واقعیت ثابت شده است که خورشید در حرکت روزانه خود در سراسر آسمان، از شرق طلوع می‌کند و در غرب غروب می‌کند. با نگاهی دوباره سایه‌های کشیده‌ای را به سمت شرق می‌بینیم. این شواهد بسیار واضحی است که نشان می‌دهد خورشید به افق غربی نزدیک شده است و بنابراین در حال غروب کردن است.

با این حال دقیقا ساعت چند است؟ بیایید طول سایه‌ها را در تریلر بررسی کنیم. آن‌ها تقریباً معادل ارتفاع اجسامی هستند که سایه‌ی مربوطه را ایجاد می‌کنند و بنابراین، نشان می‌دهند که زاویه‌ی خورشید تقریبا ۴۵ درجه است. این را می‌توان با استفاده از چند فرمول مثلثاتی ساده ثابت کرد. در ادامه با نگاه کردن به نمودار مسیر خورشید برای میامی، می‌توانیم تعیین کنیم که خورشید در چه زمانی ۴۵ درجه بالاتر از افق خواهد بود.

jfiargh0waac1
oiui4iswvaac1

قسمت زرد نمودار، تغییرات سالانه در زمان مرتبط با زاویه‌ی ۴۵ درجه را نشان می‌دهد. در امتداد مرز بالایی، خط سبز، می‌بینیم که خورشید در حدود ساعت ۱۶:۴۵ از ۴۵ درجه عبور می‌کند و در ساعت ۲۰:۱۵ غروب می‌کند. بنابراین با زمانی کمتر از ۵ ساعت مواجه هستیم. حالا بیایید به خط آبی، کران پایین نگاه کنیم. خورشید تقریبا در ساعت ۱۴:۰۰ از ۴۵ درجه عبور می‌کند و در ساعت ۱۷:۳۵ غروب می‌کند. این نیز کمتر از ۵ ساعت محسوب می‌شود. اکنون می‌توانیم SPF با مقدار ۳۰ را به طور کامل حذف کنیم. در واقع غیرممکن است که NPC ما با توجه به زمان فعلی در هر روز از سال، بیش از ۵ ساعت را در بیرون از میامی سپری کند، حتی اگر تا غروب آفتاب بماند!

حالا، اگر دقت کرده باشید، طولانی‌ترین فاصله‌ی زمانی ممکن بین زاویه ۴۵ درجه‌ی خورشید و غروب خورشید ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه است. بنابراین ما می‌توانیم گزینه‌ی ۴ ساعت را نیز حذف کنیم. متأسفانه، این کار چندان به نفع ما نیست چرا که ما همچنین باید ۳ ساعت زمان گذرانده را حذف کنیم تا به طور قطعی احتمال SPF با مقدار ۱۵ را حذف کنیم. برای این کار باید به مقدار پرتوی فرابنفش نیز دقت داشته باشیم.

Gta 6

نواحی آبی تیره نشان‌دهنده‌ی دوز مؤثر UV صفر است. بنابراین، اساسا می‌توان آن را نادیده گرفت. ما فرض می‌کنیم که NPC به اندازه‌ی کافی هوشمند بوده و با این موارد آشنا است. بنابراین او متوجه خواهد شد که قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش حداقل برای ساعات آخر مانده به غروب ناچیز است. حالا بالاخره می‌توانیم زمان ۳ ساعته را هم حذف کنیم. در نهایت از آنجایی که ممکن است NPC ما فقط ۲ ساعت یا کمتر در معرض اشعه‌ی ماوراء بنفش قرار گیرد و دارای رنگ پوست تیره است، SPF ضد آفتابی که در تریلر GTA VI استفاده می‌شود، بین ۸ تا ۱۴ است!

منبع: Reddit

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.