جو کیانی: تا اطلاع ثانوی به مبارزه علیه اپل ادامه می‌دهم!

ممنوعیت اخیر فروش اپل واچ اخیر در ایالات متحده به لطف تلاش‌های شرکت فناوری بهداشتی مسیمو است که ادعا می‌کند اپل پتنت‌ ثبت‌شده توسط این شرکت را در آخرین مدل‌های ساعت هوشمند خود نقض کرده است. اگرچه مسیمو در برابر با ارزش‌ترین شرکت جهان تا حدود موفقیت کسب کرده، این سفر از نظر روحی و مالی برای آن بسیار دلخراش بوده است. جو کیانی، مدیرعامل شرکت، اظهار داشت که در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیون دلار در مبارزه حقوقی با اپل هزینه شده است.

اپل موفق شده در این پرونده تخفیف‌های موقتی دریافت کند. زیرا دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال این ممنوعیت را تا ۲۰ دی (۱۰ ژانویه) لغو کرده است. اما به نظر می‌رسد هر روز که می‌گذرد یک پیروزی برای مسیمو باشد. کیانی در مصاحبه با وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که تاکنون مبلغ قابل‌توجهی در تلاش برای ممنوعیت فروش اپل واچ در ایالات متحده هزینه شده است.

جو کیانی: به مبارزه علیه اپل ادامه می‌دهم

با این حال، جو کیانی تنها توانسته است از فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ جلوگیری کند. زیرا فقط این دو دستگاه مجهز به قابلیت سنجش اکسیژن خون هستند؛ فناوری که مسیمو ادعا می‌کند توسط اپل به سرقت رفته است. بنابراین نسخه‌های قبلی اپل واچ را هنوز هم می‌توان در ایالات متحده خریداری کرد.

اپل باید از بدرفتاری با شرکت‌های کوچک دست بردارد

صرف نظر از بار مالی، کیانی اعلام کرد تا زمانی که اپل با شرکت‌های کوچکتر رفتار متفاوتی نداشته باشد، مبارزه خود با این شرکت را متوقف نخواهد کرد. AliveCor که درگیر نبرد نقض حق پتنت دیگری با اپل است، تلاش‌های مسیمو را ستود و گفت شرکت‌ها باید مطمئن شوند که غول‌های صنعت برای اقدامات خود پاسخگو هستند.

جو کیانی در بخشی از صحبتهایش گفت: احساس می‌کنم باید این کار را انجام دهم. اگر من بتوانم قدرتمندترین شرکت جهان را از ادامه بدرفتاری منصرف کنم، این امر بیش از هر کاری که انجام می‌دهم بر دنیا تأثیر خواهد گذاشت.

وقتی صحبت از حمایت اخلاقی به میان می‌آید، به نظر می‌رسد کیانی در تلاش خود یک ارتش تک‌نفره بوده است. زیرا او اظهار داشت که دوستان و کارمندانش به او در مورد خطرات تصمیماتش بارها هشدار داده‌اند. مدیرعامل مسیمو می‌گوید که افراد نزدیک او را دیوانه خطاب کرده‌اند. زیرا اپل منابع نامحدودی در اختیار دارد که پیروزی تایتان مستقر در کالیفرنیا را تضمین می‌کنند.

خوشبختانه، مسیمو با پرونده‌های حقوقی غریبه نیست، زیرا در سال ۲۰۰۶ از جنگ هفت ساله با Nellcor پیروز خارج شد. Nellcor در آن زمان شرکتی بی‌رقیب بود که دستگاه‌های پالس اکسی‌متر ارائه می‌کرد. با توجه به این داستان می‌توان گفت که ماسیمو در این زمینه باتجربه است. ناگفته نماند که کیانی اعلام کرده آماده مذاکره با اپل است، اما حالت یا شرایط دیگری وجود ندارد که کارها را دوستانه پایان دهد. از این زاویه، به نظر می‌رسد که این جنگ حقوقی سال‌ها ادامه خواهد داشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.