جو بایدن: جهان در دوراهی تحریم روسیه و جنگ جهانی سوم است

جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا اعلام کرد: جهان باید بداند که جنگ جهانی سوم گزینه جایگزین تحریم‌ های شدیدی است که واشنگتن علیه روسیه اعمال کرده است. اگر این تحریم ها وجود نداشته باشند، دنیا درگیر جنگی جدی خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، آمریکا و اتحادیه اروپا طی یک سال گذشته تحریم های شدیدی علیه روسیه وضع کرده اند که هدف اصلی این تحریم ها، مقابله با این کشور در حمایت از تهاجم نظامی به اوکراین است. در این راستا روز گذشته رئیس جمهور ایالات متحده خطاب به سایر کشورهای جهان اعلام کرد:  شما دو راه دارید. یا باید جنگ جهانی سوم را شروع کرده و وارد جنگ مستقیم با روسیه شوید یا این که مطمئن شوید کشوری که برخلاف قوانین بین ‌المللی عمل می ‌کند، بهای انجام آن را می پردازد که این موضوع از طریق تحریم ها محقق می شود.

بایدن این پیام را طی مصاحبه با وبلاگ نویس مشهور جهان سیاست، برایان تایلر کوهن اعلام کرد و  ویدئو کامل این گفتگو اخیرا در صفحه یوتیوب این خبرنگار منتشر شد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین خاطرنشان کرد:هیچ تحریمی فوری نیست اما فکر می ‌کنم این تحریم‌ ها، گسترده‌ ترین تحریم ‌های تاریخ محسوب شده و باید توجه داشت که تمامی تحریم های اعمال شده علیه روسیه شامل  تحری م‌های اقتصادی و سیاسی هستند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: روسیه برای دوره کوتاه مدت و به ویژه بلند مدت هزینه هایی جدی خواهد پرداخت.

به گزارش سیناپرس، این تحریم های بی سابقه از آن جایی شروع شد که در ۲۴ فوریه سال گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت : در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌ های دونباس، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی به منظور محافظت از افرادی در اوکراین است که از سوء استفاده رنج می ‌برند.

به دنبال این موضوع روسیه تهاجم گسترده ای را علیه اوکراین انجام داده و علی رغم این که اعلام شد، مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های اوکراین ندارد، شهرهای متعددی توسط نظامیان روسیه تصرف شدند.در ادامه شماری از کشورها، از جمله آمریکا، تحریم های شدیدی را علیه روسیه اعلام کردند.

به گزارش سیناپرس؛ علاوه بر این وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

نوشته جو بایدن: جهان در دوراهی تحریم روسیه و جنگ جهانی سوم است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.