جلسه‌ای دربارۀ یوفوها برگزار شد

بیگ بنگ: در جلسه‌ای که بیشتر شبیه صحنه‌ای از یک فیلم علمی تخیلی بود برای نخستین بار شاهدانی برابر نمایندگان کنگره آمریکا قرار گرفتند و جلسه استماعی درباره موضوع جنجالی برخورد با موجودات فضایی بیگانه برگزار شد.

Untitled

ستاره این جلسه “دیوید گراش” افسر اطلاعاتی پیشین بود. وی مدعی است، دولت آمریکا سفینه دست‌ نخورده‌ موجودات فضایی بیگانه را در اختیار دارد و حتی به شواهدی از آنها دست یافته است.

“یوفو” یا “اشیای ناشناس پرنده” همیشه از موضوعات جذاب برای عموم بوده است و در سال‌های اخیر با گسترش شبکه‌های اجتماعی و اینترنت جذاب‌تر هم شده است. نهادی رسمی چون ارتش آمریکا مدعی شده که فعالانه در تلاش است تا تعداد اندک مشاهده‌هایی را که توضیح واضحی برای آنها وجود ندارد، بررسی کند. بخشی از گفتگوی “دیوید گراش” را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

این بحث چنان داغ شده که ناسا نیز بودجه‌ای را به شکل رسمی برای تحقیق و بررسی این پدیده‌های عجیب و ناشناس در نظر گرفته است. البته همانطور که انتظار می‌رفت فارغ از هیاهوی بسیار، هیچ افشاگری جدیدی از این جلسه بیرون نیامد، اما شاهدان ادعاهای جالبی درباره لاپوشانی دولت آمریکا در موضوع موجودات بیگانه مطرح کردند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، ادعاهای این مقام پیشین اطلاعاتی در مورد سرپوش گذاشتن در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته را رد کرده است. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت که بازرسان «هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعاهایی مبنی بر اینکه برنامه‌های مربوط به در اختیار داشتن یا مهندسی معکوس مواد فرازمینی در گذشته وجود داشته یا در حال حاضر وجود دارد، پیدا نکرده‌اند.»

ktrk ufo sighting img
دیوید گراش در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا اطلاعاتی در مورد حیات فرازمینی دارد یا خیر، گفت که آمریکا احتمالاً از دهه ۱۹۳۰ میلادی از فعالیت‌های «فرا انسانی» آگاه بوده است. آقای گراش و دو خلبان سابق نیروی دریایی که یوفوها را هنگام ماموریت خود دیده بودند، به پرسش‌های نمایندگان کنگره پاسخ دادند.

یکی از شاهدان گفت که فضاپیمایی که بر فراز اقیانوس آرام دیده است، می‌تواند یک «تهدید جدی» برای امنیت ملی آمریکا باشد. برخی از قانونگذاران آمریکایی، پنتاگون را به دلیل ارائه ندادن جزئیات بیشتر در یک جلسه توجیهی محرمانه یا انتشار تصاویری که می‌تواند برای عموم نمایش داده شود، مورد انتقاد قرار دادند.

abd bf ee be ecdee

در جلسات قبلی، مقامات پنتاگون ویدئویی را نشان دادند که از یک هواپیمای نظامی اف- ۱۸ گرفته شده بود و تصویری از یک شیء بالون‌مانند را نشان می‌داد. مقامات پنتاگون در ماه دسامبر سال گذشته گفتند که از زمان آغاز تلاش‌ها برای بررسی گزارش‌های مربوط به یوفوها، «چند صد» گزارش جدید دریافت کرده‌اند.

دولت‌های مخالف در آمریکا در سال‌های اخیر، گزارش‌هایی درباره پدیده‌های ناشناخته هوایی منتشر کرده‌اند. برخی از آنها هنوز توضیح داده نشده‌اند، برخی دیگر نیز به بالن و یا اشایی شبیه بالن، هواپیماهای بدون سرنشین، پرندگان، رویدادهای آب و هوایی یا زباله‌های موجود در هوا مانند کیسه‌های پلاستیکی نسبت داده شده‌اند.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: time.com , space.com

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.