جستجوی گوگل کروم بهتر شد؛ حتی با اینترنت کند!

google chrome hero

گوگل هر چند هفته‌ای، یک نسخه جدید از مرورگر کروم خود منتشر می‌کند اما همیشه در حال افزودن ویژگی‌های جدیدی در سمت سرور است.

گوگل کروم به خاطر تب‌های قوی، ارائه تجربه وب‌گردی بهتر، ابزارهایی مانند Save Password و نظایر این‌ها، محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا است اما این برای گوگل کافی نیست و هر روز در پی بهبود تجربه کاربری کاربران است.

جدیدترین ویژگی‌های گوگل کمک می‌کنند حتی با یک اینترنت ضعیف و کند هم بشود جستجوها و وب‌گردی سریع‌تر و بهتری داشت.

آخرین اقدام غول وب، افزودن سه ویژگی جدید به کروم با هدف بهبود قابلیت‌های جستجوی این مرورگر است.

به گفته سایت howtogeek، گوگل طی بیانیه‌ای از انتشار سه ویژگی جدید در مرورگر کروم خبر داده است. ویژگی‌های جدید شامل پیشنهادهای جستجو براساس آنچه دیگران دنبال آن هستند؛ تصاویر بیشتر برای جستجوهای پیشنهادی و امکان یافتن جستجو حتی با یک اتصال اینترنت ضعیف است.

وبگردی بهتر با اینترنت کند

اولین تغییر، در صفحه «برگه جدید» و کادر جستجوی گوگل، شاهد یک بخش جدید «People also search for» در هنگام تایپ پیشنهادات جستجو هستیم.

در واقع، اینجا فهرست کوتاهی از جستجوهای افراد دیگر، پس از جستجوی چیزی شبیه به شما است.

برای مثال، اگر شما و افراد دیگری «Star Trek» را جستجو کرده باشید و افراد دیگری عبارت «Spock» را پس از آن جستجو کردند؛ این جستجوها برای شما نمایش داده می‌شود.

افزون بر این، اکنون مرورگر کروم در آیفون، آیپد و اندروید، چندین تصویر به جای یک تصویر را در پیشنهادات جستجو در حیت تایپ، برای اولین نتیجه، نمایش می‌دهد.

در نهایت، گوگل کروم در اندروید، آیفون و آیپد، وقتی یک اتصال اینترنت ضعیف و کند دارید؛ باز هم به شما پیشنهادهای جستجو را نمایش می‌دهد.

هنوز مشخص نیست دقیقا این ویژگی چگونه کار می‌کند ولی احتمالا گوگل به دنبال این است که شما به جای اینکه فهرستی از جستجوها و پیشنهادات را برای سرورهای او بفرستید؛ مانند یک صفحه کلید مجازی، پیشنهادهای تکمیلی خودکار را نمایش دهد. گوگل می‌گوید این ویژگی جستجو در حالت Incognito Mode نیز فعال خواهد بود.

این ویژگی‌های جدید، پس از معرفی موجی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در مرورگر کروم، رونمایی شدند. نسخه کروم ۱۲۲ که این ماه منتشر شد؛ شامل قابلیت Help me write است که متن پیش‌نویس را به نوشتار کامل‌تری تبدیل می‌کند.

همچنین، گوگل در حال کار روی قابلیتی به نام IP Protect برای مخفی کردن IP از سایت‌های ناشناس است.

گوگل می‌گوید همه این ویژگی‌های جدید از امروز در دسترس هستند ولی شاید در کشور و منطقه شما، پس از چند روز ظاهر شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.