جزییاتی از مک لارن الوا

در دهه گذشته، هایپرکارها به طور فزاینده ای رایج شده اند، به طوری که سازندگان هر ساله ده ها مدل محدود و ویژه را  برای سیری عطش خریداران تولید می کنند. قبلاً هر دهه یک سری ماشین در این سطح ظاهر می شد و ظهور هر کدامشان واقعاً بازی را تغییر می داد. به بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ یا فراری برقی شده لافراری، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مک لارن P1 در سال ۲۰۱۳ فکر کنید.

به گزارش سیناپرس، با وجود اتومبیل های چند صد هزار دلاری که بسیار از نظر رقابت به همدیگر نزدیک شده اند، یک میلیاردر پر هیجان برای داشتن تجربه ای جدید چه کاری باید انجام دهد؟ در سال ۲۰۱۹، مک لارن با مدل الوا ۱.۷ میلیون دلاری به این سوال پاسخ داد. یک هایپرکار ۸۰۴ اسب بخاری بدون شیشه جلو، پنجره و سقف. اگر این حجم زیاد از  قدرت به تنهایی افراد را تحت تأثیر قرار نمی‌ دهد، طراحان این خودرو حتما با خود فکر کرده اند که اضافه کردن مقداری از فاکتور خطر، این کار را خواهد کرد. پس از گذشت چند سال، مک لارن دوباره دستی به سر و گوش این مدل از کلاس اسپیدستر کشیده و کمی آن را نو نوار تر کرده است.

خبری از شیشه جلو نیست!

با نگاهی به آمار و ارقام این خودرو نیز می‌توانید به دیوانگی آن پی ببرید. برای نمونه، الوا با ۱۱۴۸ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی تولیدشده توسط مک‌لارن به شمار می‌رود. موتور همیشگی مک‌لارن، واحد ۴ لیتری تویین توربو V8 این خودرو ۸۰۴ اسب بخار انگلیسی تولید می‌کند. این قدرت در دور موتور ۷۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس راننده خواهد بود. گشتاور نیز برابر ۸۰۰ نیوتن متر در دور ۵۵۰۰rpm دور بر دقیقه است. نسبت قدرت به وزن الوا برابر ۶۴۴ اسب بخار بر تُن است که آن را جلوتر از ابرخودروهای مشهور مک‌لارن، مانند P1، سنا و حتی F1 قرار می‌دهد.

بر اساس ادعای سازنده، الوا برای رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. برای رسیدن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها ۶.۸ ثانیه کافی است. می‌توان با نگه‌داشتن پا روی پدال گاز، تا سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کرد. این ارقام شگفت‌انگیز هستند. به گزارش سیناپرس، ممکن است از نکات منفی الوا بپرسید! نخستین نکته منفی الوا نبود شیشه جلوی آن است. خودروهای دیگری چون آریل اتم یا کاترهام ۷ نیز بدون شیشه جلو تولید شده‌اند اما داستان الوا متفاوت است. انگار مک‌لارن با برداشتن شیشه، تلاش کرده تا یک حس قدیمی و اصیل را به شکلی ساختگی و مصنوعی ایجاد کند.

اما در داخل این خودروی خاص چه خبر است؟

وقتی وارد کابین می شویم، نمایی آشنا از طراحی مک لارن را میبینیم. به عنوان مثال با نگاهی به تصاویر داخلی مک لارن مدل جی تی، شباهت های آن با الوا را می توانیم خیلی زود تشخیص دهیم.

در اینجا نیز صندلی های اسپرت سطلی، مقدار زیادی چرم و عناصر آلومینیومی و کربنی در کابین خود نمایی می کنند. به گزارش سیناپرس، بله، این خودرو با تمام تمایز هایش همچنان یک مک لارن اصیل و زیبا و البته بسیار گران قیمت و کم یاب است(درواقع تمامی نمونه های آن از قبل پیش فروش شده اند).

مترجم:فرگل غفاری

نوشته جزییاتی از مک لارن الوا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.