جزئیات عملکرد گرافیکی بازی Alan Wake 2 روی پلتفرم PC اعلام شد

شرکت «انویدیا» (NVIDIA) اولین گزارش از عملکرد گرافیکی (پرفورمنس) بازی مورد انتظار ترسناک «آلن ویک ۲» (Alan Wake 2) را منتشر کرد. گفتنی است این بازی به طور کامل از فناوری‌های «رهگیری پرتو نور» (Ray-Tracing) و DLSS 3.5 پشتیبانی می‌کند. با ادامه خبر همراه ما باشید.

Alan Wake 2 یکی از معدود بازی‌هایی است که به طور کامل از فناوری‌های بصری پیشگامانه NVIDIA استفاده می‌کند. فناوری‌های بصری NVIDIA شامل DLSS 3.5 و RTX Path Tracing می‌شود. قبلاً بازی «سایبرپانک ۲۰۷۷» (Cyberpunk 2077) از هر دو فناوری شرکت «انویدیا» پشتیبانی می‌کرد و با ادغام فناوری‌های مذکور، کیفیت بصری خارق‌العاده‌ای را برای دارندگان PC ارائه می‌داد.

امروز، «انویدیا» اولین آمار از عملکرد گرافیکی عنوان Alan Wake 2 را در چندین پردازنده GeForce RTX 40 به اشتراک گذاشت. این توسعه‌دهنده محصولات سخت‌افزار می‌گوید که بازیکنان دارای GeForce RTX 40، پچ Definitive Day One بازی مذکور را در روز اول عرضه دریافت می‌کنند. این پچ قرار است قابلیت‌های DLSS 3.5 Ray Reconstruction، DLSS Super Sampling و Reflex را در تنظیمات بازی فعال کند که به طور متوسط ​​۴.۵ برابر در کیفیت رزولوشن ۴K تاثیر می‌گذارد.

عملکرد گرافیکی Alan Wake 2

جزئیات فعال‌سازی قابلیت Ray-Tracing در تنظیمات بازی Alan Wake 2

درست مانند Cyberpunk 2077، فعال کردن قابلیت DLSS 3.5 Ray Reconstruction در Alan Wake 2 دو برطرف‌کننده نویز را با یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی جایگزین می‌کند که در پی آن فناوری Ray-Tracing با دقت محاسبه می‌شود. این قابلیت قادر است وفاداری بصری بهتر و حتی پرفورمنس قابل قبولی از بازی Alan Wake 2 ارائه دهد. اگر DLSS Ray Reconstruction غیرفعال یا در دسترس نباشد، آن دو برطرف‌کننده نویز فعال می‌شوند و کیفیت و میزان عملکرد در سه پیش‌تنظیم (Low, Medium و High) کاهش می‌یابد.

«انویدیا» همچنین جزئیات دقیق هر یک از پیش‌تنظیم‌های فناوری Ray-Tracing و چگونگی تأثیر هر تنظیمات بر آن‌ها را فاش می‌کند. وقتی این فناوری روی درجه Low تنظیم شده باشد، ویژگی Path Tracing را فعال نمی‌کند. گفتنی است برای فعال‌سازی این ویژگی جزئی که شامل ۱ پرش پرتو با RT AO در آخرین گام می‌شود، حداقل تنظیم مورد نیاز روی درجه Medium خواهد بود. در درجه تنظیم High، فناوری مذکور با ۳ پرش فعال می‌شود.

به طور مشابه، کیفیت روشنایی غیرمستقیم Path Tracing در درجه تنظیم Low «خاموش» می‌شود؛ در درجه تنظیم Medium در حالت «متوسط» و در تنظیمات High هم در حالت «بالا» قرار می‌گیرد. رعد و برق مستقیم ردیابی پرتو به طور پیش‌فرض برای هر سه تنظیمات فعال خواهد شد، در حالی که شفافیت در درجه تنظیم Low روی حالت «کم»، در تنظیمات Medium روی حالت «متوسط» و High روی حالت «بالا» قرار گرفته می‌شود.

عملکرد گرافیکی Alan Wake 2_2

شرکت NVIDIA همچنین گزارش‌های ارقام و اعداد پیرامون عملکرد گرافیکی بازی Alan Wake 2 روی کارت‌های گرافیک GeForce RTX 40 منتشر کرده است. این اعداد با نمونه‌برداری فوق‌العاده DLSS 3 و Frame Generation محاسبه شده است. این بازی روی رزولوشن ۱۰۸۰p، سرعت فریم را روی کارت‌های گرافیک RTX 40 به عدد ۱۹۰ می‌رساند. سرعت فریم در بازی مزبور با رزولوشن ۱۴۴۰p به بالای ۸۰ می‌رسد. «انویدیا» به کاربران توصیه می‌کند برای اجرای بازی Alan Wake 2 روی کیفیت تصویر ۴K از کارت گرافیک Ti 4070 استفاده کنند.

بازی Alan Wake 2 در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) برای پلتفرم PC و کنسول‌های نسل حاضر عرضه می‌شود. شرکت NVIDIA پکیج جدید RTX خود را در روز اول عرضه عنوان الن ویک ۲ در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.