جزئیات احتمالی سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵ پرو مشخص شد

مدت زیادی است که به‌صورت غیر رسمی از وجود کنسول میان‌نسلی پلی‌استیشن ۵ پرو آگاه هستیم و شایعه‌های مختلفی را درباره‌ی آن می‌شنویم. گرچه به نظر می‌رسد هنوز تا معرفی رسمی این دستگاه فاصله وجود دارد، گزارش‌های مختلفی از سخت‌افزار احتمالی پلی‌استیشن ۵ پرو منتشر شده است که یکی از جدیدترین گزارش‌ها مورد تأیید برخی از منابع آگاه قرار گرفته و به نظر احتمال صحت آن بالا است.

اخیراً شایعه‌ای درباره‌ی قدرت سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۵ پرو منتشر شد که تام هندرسون از سایت Insider Gaming آن را تأیید کرده است و اذعان داشته که این دستگاه برای عرضه در تعطیلات زمستانی ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

طبق گفته‌های تام هندرسون، با صحبت به منابعی که درخواست داشته‌اند که ناشناس بمانند زیرا اجازه‌ی صحبت درباره‌ی این موضوع را نداشته‌اند، می‌توان اسنادی را که از سوی کانال یوتیوبی Moore’s Law is Dead لو رفته است، تأیید کرد و آن را واقعی دانست. Insider Gaming می‌تواند تأیید کند که اسناد فاش‌شده از یک پورتال توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن به دست آمده است که این هفته برای گروه گسترده‌تری از توسعه‌دهندگان شخص ثالث ارسال شد.

در اوایل ۲۰۲۳، تام هندرسون از طریق سایت Key to Gaming گزارش داد که دستگاه پلی‌استیشن ۵ پرو با نام رمز «ترینیتی» (Trinity) در حال توسعه است و هدف اصلی آن بهبود و ثبات نرخ فریم در رزولوشن ۴K، یک حالت اجرایی برای رزولوشن ۸K و فناوری ری تریسینگ (رهگیری پرتو) بهبودیافته است. علاوه بر این، گزارش شده بود که ترینیتی دارای ۳۰ پردازنده‌ی ورک‌گروپ (WGP) و ۱۸۰۰۰mts حافظه خواهد بود.

پلی‌استیشن 5

جزئیات جدید غیررسمی منتشر شده از پلی‌استیشن ۵ پرو که مورد تأیید سایت Insider Gaming قرار گرفته است، به شرح زیر است:

  • ۴۵ درصد رندر سریع‌تر نسبت به کنسول پلی‌استیشن ۵
  • پیشرفت ۲ یا ۳ برابری قابلیت ری تریسینگ (در بعضی موارد خاص پیشرفت ۴ برابری)
  • ۵ ترافلاپس
  • فناوری PSSR (مخفف PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) – این فناوری قرار است یک راه‌حل پیشرفته و اختصاصی برای آپ اسکیلینگ رزولوشن است
  • پشتیبانی از رزولوشن ۸K برای نسخه SDK آینده برنامه‌ریزی شده است
  • معماری یادگیری ماشین (Machine Learning) شخصی‌سازی‌شده
  • شتاب‌دهنده‌ی هوش مصنوعی با پشتیبانی از ۳۰۰ TOPS برای پردازش ۸ بیتی / ۶۷ ترافلاپس برای نقطه شناور ۱۶ بیتی

Insider Gaming که اسنادی را نیز از پورتال توسعه‌دهنده اشاره‌شده به اشتراک گذاشته است، به شرط اینکه به صورت عمومی یا خصوصی به اشتراک گذاشته نشود، می‌تواند تأیید کند که کیت توسعه‌ی این دستگاه از سپتامبر ۲۰۲۳ برای استودیوهای داخلی پلی‌استیشن و از ژانویه ۲۰۲۴ برای شرکت‌های شخص ثالث در دسترس بوده است. از بهار ۲۰۲۴ هم کیت‌های توسعه آزمایشی نیز در دسترس خواهند بود که مشابه محصول نهایی خواهند بود.

Insider Gaming می‌داند که پلی‌استیشن ۵ پرو در حال حاضر برای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است اما به دلیل عدم عرضه بازی‌های انحصاری از سوی استودیوهای داخلی سونی بر روی پلی‌استیشن ۵ در سال جاری، این تاریخ ممکن است تغییر کند.

با توجه به جزئیات اشاره‌شده، به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن ۵ پرو پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به کنسول پلی‌استیشن ۵ داشته است. یکی از قابل‌توجه‌ترین نکات مربوط به توجه و تأکید به فناوری آپ اسکیلینگ اختصاصی، معماری یادگیری ماشین شخصی‌سازی‌شده و البته شتاب‌دهنده هوش مصنوعی است که می‌تواند تأثیر به‌سزایی در عملکرد اجرایی کنسول داشته باشد.

با این وجود، با توجه به سخت‌افزار اشاره‌شده، نباید انتظار قیمت ارزانی از این دستگاه داشته باشیم و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که پلی‌استیشن قصد دارد این دستگاه را با چه قیمتی عرضه کند و البته هنوز از ظاهر این دستگاه هم چیزی نمی‌دانیم.

نظر شما درباره‌ی پلی‌استیشن ۵ پرو و این سخت‌افزار احتمالی چیست؟

منبع: Insider Gaming

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
مجموعه کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 Digital Edition ظرفیت 825 گیگابایت به همراه دسته اضافه

۳۴,۴۳۲,۰۰۰ تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.