جریمه ۳۰۰ میلیون دلاری به‌دلیل فروش HDD به هواوی

2020 9 huawei logo building someone talking phone 638bb1938f0b9a6b86bbfeae

سیگیت که به‌خاطر تولید حافظه‌ی ذخیره‌سازی شناخته می‌شود، به‌دلیل فروش هارد درایو به هواوی باید جریمه‌ی مالی پرداخت کند. این شرکت افزون‌بر جریمه‌ی مالی، با یک‌سری جریمه‌ی غیرمالی نیز دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

بر اساس گزارش Android Authority، وزارت بازرگانی ایالات متحده می‌گوید سیگیت به‌هنگام فروش هارد درایو به هواوی تحریم‌هایی را که دولت آمریکا علیه این شرکت چینی وضع کرده بود نقض کرده است. ظاهرا سیگیت در بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بالغ‌بر ۷٫۴ میلیون هارد درایو را که ارزش آن‌ها به ۱٫۱ میلیارد دلار می‌رسد به هواوی فروخته است.

هواوی به‌دلیل آنچه آمریکا «تهدید برای امنیت ملی» و «جاسوسی برای چین» خطاب می‌کند، از سال ۲۰۱۹ وارد فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده شده است. از آن زمان به‌دفعات شاهد افزایش محدودیت‌های هواوی بوده‌ایم.

هواوی به‌دلیل قرارگیری در فهرست سیاه وزارت بازرگانی نمی‌تواند هیچ‌گونه قطعه‌ی سخت‌افزاری یا نرم‌افزار از شرکت‌های آمریکایی بخرد. ایالات متحده همچنین گفته است هواوی نمی‌تواند به محصولات خارجی که با فناوری آمریکایی تولید شده‌اند دست پیدا کند. البته برخی از شرکت‌ها نظیر اینتل و کوالکام با کسب مجوز مستقیم از دولت آمریکا همچنان همکاری محدودی با هواوی دارند.

با وجود اجرایی شدن تحریم هواوی در سال ۲۰۲۰، سیگیت به‌مدت یک سال دیگر نیز به فروش هارد درایو ادامه داد. سایر تأمین‌کنندگان هواوی ارتباط تجاری با این شرکت را به‌صورت کامل قطع کردند و سیگیت به تنها تأمین‌کننده‌ی هارد درایو برای شرکت چینی تبدیل شد.

سیگیت در بیانیه‌ای می‌گوید که معتقد بوده درایوهای ساخته‌شده در کشورهای خارجی شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شوند. این شرکت پذیرفته است که ۳۰۰ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت کند. سیگیت جریمه را به‌صورت قسط‌های فصلی ۱۵ میلیون دلاری پرداخت خواهد کرد.

سیگیت همچنین موافقت کرده است که سازگاری‌اش با تحریم‌های آمریکا توسط نهادهای مستقل مورد بررسی قرار بگیرد. به‌علاوه این شرکت مشمول تعلیق پنج ساله‌ی امتیازات صادراتی خود است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.