جریمه پرحاشیه اپل در هلند؛ دادگاه سرنوشت پرونده را تعیین می‌کند

2022 11 inverse apple logo china store crowded 638bb9208b284bb39ca514d0

سازمان ناظر بر رقابت در هلند (موسوم‌ به ACM) در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید درخواست اعتراض اپل به جریمه‌ی ۵۰ میلیون یورویی را رد کرده است. جریمه‌ی موردبحث به اپ استور ارتباط دارد. هلند خواستار تغییراتی در اپ استور بود تا شرایط بازار فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل تغییر کند.

اپ استور که از اپلیکیشن‌های آیفون میزبانی می‌کند، تنها درگاه رسمی برای نصب اپلیکیشن روی گوشی‌های اپل است. اتحادیه‌ی اروپا اخیراً علیه اپ استور موضع گرفته است و احتمالاً اپل در نهایت به اعمال تغییرات گسترده (ازجمله فراهم‌سازی امکان سایدلود) مجبور می‌شود.

یکی از درخواست‌های مهم رگولاتوری هلند، اضافه‌شدن سیستم پرداخت متفرقه به اپلیکیشن‌های دوست‌یابی بود. این رگولاتوری می‌گوید اپل با بسیاری از درخواست‌ها موافقت و آن‌ها را اعمال کرده، اما سومین شرط را رعایت نکرده است؛ ماهیت شرط سوم هنوز مشخص نیست.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان ACM در سال ۲۰۲۱ گفت اپل قانون رقابت در بازار اپلیکیشن‌های دوست‌یابی را نقض کرده است و باید سیستم پرداخت متفرقه به این اپلیکیشن‌ها اضافه کند (اپل روی استفاده از سیستم پرداخت اختصاصی تأکید ویژه‌ای دارد؛ چون از هر تراکنش، کمیسیون دریافت می‌کند).

ACM به اپل گفت که تا زمان تبعیت از قوانین، هر هفته پنج میلیون یورو جریمه برای این شرکت در نظر می‌گیرد. تا زمانی که اپل تغییرات را اعمال کرد، جریمه به ۵۰ میلیون یورو رسید. اپل در نهایت اعتراض رسمی خود را اعلام کرد و گفت ACM محاسباتی اشتباه درباره‌ی جایگاه این شرکت در بازار انجام داده است.

سازمان ACM پس از بررسی درخواست اپل، تمامی اعتراضات این شرکت را رد کرد. رد درخواست اپل حدوداً دو ماه پیش انجام شد، اما جزئیات این پرونده تا امروز منتشر نشده بود. اپل اکنون می‌خواهد پرونده را به دادگاه بکشاند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.