جان ریفیلد، مغز متفکر پشت نسل بعدی Meteor Lake با ترک اینتل به AMD پیوست!

جان ریفیلد، معاون رئیس و مدیر کل بخش هوش مصنوعی اینتل، با شروع ماجراجویی جدید خود در AMD، اینتل را ترک کرد تا به تیم قرمز برای پیشبرد اهدافش کمک کند. اتفاقی که با توجه به داغ شدن تب هوش مصنوعی و تاثیر دوچندان آن در پیشرفت صنعت، در آینده بیش از این شاهد آن خواهیم بود.

رایان شروت خروج خود را از اینتل را اعلام کرد

AMD می‌خواهد به کمک جان ریفیلد به پیشرفت خود در زمینه AI سرعت بیشتری ببخشد

جان ریفیلد مسئول توسعه منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اینتل بود، به‌ویژه منابعی که هدفشان «low-power AI» است. او به دلیل مشارکت در ایجاد “نوآوری” برای برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی در اینتل شناخته شده است و برخی او را به عنوان یکی از ذهن‌های موثر پشت VPU (واحد پردازش همه کاره) Meteor Lake می‌دانند که گفته می‌شود بخشی از خط تولید آینده است. عاملی که به طور قابل توجهی عملکرد محاسبات هوش مصنوعی را در پردازنده‌های رده مصرف کننده عمومی بهبود می‌بخشد و به آنها توانایی استفاده از قدرت genAI را می‌دهد. اما حالا که جان ریفیلد اینتل را ترک کرد، قرار است شاهد توسعه و پیشرفت همین موارد مشابه در تیم رقیب آنها، یعنی AMD باشیم.

جان ریفیلد اینتل را ترک کرد

برای داشتن دید بهتر نسبت به VPU‌ها باید بدانیم که، آنها در واقع نقطه بزرگ بعدی در صنعت سخت افزار به حساب می‌آیند. این رویکرد اینتل از پیشرفت‌های هوش مصنوعی است که بستری را برای یک مصرف‌کننده معمولی فراهم می‌کند تا نیازهای هوش مصنوعی خود را بدون اینکه از مسیر خارج شود، برآورده کند. توسعه سریع هوش مصنوعی منجر به افزایش فوق‌العاده برنامه‌های هوش مصنوعی مولد شده است، به همین دلیل یک واحد پردازش «اختصاصی» ضروری می‌شود. در اینجا برخی از مزایای ذکر شده توسط اینتل در مورد گنجاندن VPU‌ها در مجموعه Meteor Lake آورده شده است.

  • جلوه های صوتی پیشرفته
  • جلوه‌های سازنده و بازی
  • دستیاران هوش مصنوعی (Microsoft 365 Copilot)
  • آوردن هوش مصنوعی به صورت محلی به دستگاه‌های مصرف کنندگان عمومی.

مزایای سطح دوم عبارتند از:

  • محاسبه هوش مصنوعی برای بهبود GOPS مورد نیاز است
  • محاسبه هوش مصنوعی برای مدل‌های زبان بزرگ (TOPS) مورد نیاز است – ChatGPT

اکنون، ما وارد بحث عمیقی در مورد VPU‌ها شدیم، زیرا جان ریفیلد کمک‌های بزرگی در اردوی تیم آبی به عهده داشته است که اساسا این امکان جدید را ایجاد کرده است. در تیم AMD، این شرکت اخیراً از یک موتور اختصاصی هوش مصنوعی به نام “AMD XDNA” و همچنین مجموعه جدید “Ryzen AI” خود رونمایی کرده است که قابلیت‌های ML و AI را به عنوان بخشی از سخت‌افزار اختصاصی روی تراشه که بر روی پردازنده‌های Ryzen 7040 “Phoenix”، ارائه کرده است. با این وجود، AMD قصد دارد این فناوری را به پردازنده‌های دسکتاپ خود نیز منتقل کند، و با گنجاندن Rayfield در آنها، سرعت بیشتری به پیشرفت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی بدهد.

جان ریفیلد اینتل را ترک کرد

در حال حاضر، کاملا واضح است که هوش مصنوعی مرحله بزرگ بعدی در صنعت IT است، و لیزا سو، مدیرعامل AMD، آن را به عنوان “مهم ترین چیز” در ده سال آینده طبقه بندی کرد. بنابراین کاملا طبیعی است و انتظار می‌رود که شرکت‌ها استعدادهای برتر در این حوزه را از سایر رقبا جذب کنند تا پیشرفت‌های هوش مصنوعی خود را به رخ بکشند که این مورد دقیقا نشان دهنده‌ی چنین اتفاقی است. این اتفاقات بدون شک منجر به پیشرفت‌های جهش‌یافته‌ای در طراحی تراشه‌ها و ادغام فناوری‌ها می‌شود، که با استفاده از «موتورهای اختصاصی هوش مصنوعی» در صنعت، به خوبی پیش خواهد رفت.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.