ثبت نام جدید برای ChatGPT Plus موقتا متوقف شد؛ تصمیم OpenAI برای کنترل مصرف

توقف ثبت نام جدید برای ChatGPT Plus پس از معرفی ویژگی‌های جدید در کنفرانس توسعه‌ دهندگان و افزایش غیرمنتظرۀ استفاده از این چت‌بات اجرا شد. شرکت OpenAI تا مدتی ثبت نام‌های جدید در سرویس ChatGPT Plus را نمی‌پذیرد.

در حال حاضر کاربران می‌توانند برای اطلاع از زمان رفع این محدودیت ثبت نام کنند. سم آلتمن، مدیر عامل شرکت OpenAI با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که OpenAI تا مدتی هیچگونه ثبت‌ نام جدیدی را نمی‌پذیرد.

ChatGPT Plus نسخۀ ارتقاء یافتۀ ChatGPT و یک مدل زبانی قدرتمند است. برای استفاده از این هوش مصنوعی به صورت ماهانه باید ۲۰ دلار بپردازید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


توقف ثبت نام جدید برای ChatGPT Plus

با وجود توقف ثبت نام جدید برای ChatGPT Plus، ویژگی‌های جدیدتری به آن اضافه شده است. از جمله ویژگی‌های ChatGPT Plus که اخیرا به آن اضافه شده می‌توان به GPTs اشاره کرد. OpenAI این ویژگی را اینطور توصیف می‌کند: «نسخۀ سفارشی ChatGPT که می‌توانید برای هدفی خاص، آن را به کار ببرید.» اینطور که به نظر می‌رسد این ویژگی جدید تقاضا برای خدمات پولی را به شکل غیرمنتظره‌ای بالا برده است.

توقف ثبت نام جدید برای ChatGPT Plus

توقف ثبت نام جدید برای ChatGPT Plus

سم آلتمن، مدیر شرکت OpenAI، گفت: «افزایش کاربران ChatGPT Plus از میزان ظرفیت شرکت فراتر رفته و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تمام کاربران از کار با این چت‌بات تجربۀ خوبی داشته باشند.» پیش از اینکه OpenAI اقدام به توقف ثبت نام جدید برای ChatGPT Plus کند بسیاری از کاربران ChatGPT از مشکلات سرور شکایت داشتند. چند روز قبل هم خبری مبنی بر داون شدن ChatGPT منتشر شده بود.

به نظر می‌رسد OpenAI در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و نیاز به بودجۀ بیشتری دارد. از طرفی نمی‌تواند سرور موجود را برای مشترکان پولی بیشتر پشتیبانی کند.

مدیر عامل این شرکت در مصاحبه‌ای که با فایننشال تایمز داشت اعتراف کرد که راه‌اندازی و آموزش ChatGPT هزینه‌های زیادی دارد. وی افزود: «راه درازی در پیش داریم و محاسبات زیادی برای راه‌اندازی AGI (Artificial General Intelligence) باید انجام شود… هزینه‌های آموزش این چت‌بات بسیار زیاد است.»

همچنین مدیر عامل OpenAI گفت که این شرکت به سرمایه‌گذاری جدید نیاز دارد و امیدوار است مایکروسافت که از ابتدا شریک تجاری OpenAI بوده به سرمایه‌گذاری خود ادامه دهد. شرکت مایکروسافت تا کنون حدود ۱۰ میلیارد دلار برای توسعۀ ChatGPT سرمایه‌گذاری کرده است.

شما از ChatGPT استفاده می‌کنید؟ با توجه به مشکلاتی که OpenAI با آن مواجه است به نظر شما امیدی به بقای ChatGPT هست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.