ثبت رکورد جدید توسط اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بنچمارک چند هسته ای

با معرفی رسمی تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به آرامی بنچمارک های آن نیز منتشر می‌شود و در جدیدترین مورد مشخص شده که این چیپست موبایل با همان کلاک مرجع کوالکام توانسته به یکی از برترین پردازنده‌های اسمارت فون‌ها تبدیل شود.

گوشی هوشمند Vivo X90 Pro Plus در بنچمارک Geekbench 5 با پشتیبانی از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مشاهده شده و طبق اطلاعات این پردازنده با هسته اصلی Cortex-X3 و در فرکانس ۳.۲۰ گیگاهرتز عرضه می‌شود و این فرکانس مقداری از فرکانس اورکلاک شده این هسته که ۳.۳۶GHz است کمتر است.

با این حال حتی پس از تست با فرکانس مرجع این تراشه با عبور از امتیاز ۵۰۰۰ در آزمایش چند هسته‌ای رکورد جدید را با امتیاز ۵۱۰۶ ثبت کرده است. با این وجود عملکرد تک هسته‌ای تراشه ضعیف‌تر است و کوالکام هنوز باید بر روی توسعه آن کار کند. عملکرد مناسب در بنچمارک چند هسته‌ای این تراشه را نیز شاید بتوان به طراحی کلاسترهای جدید این پردازنده (۱+۴+۳) نیز نسبت داد و این در حالی است که این چیپست اکنون از چهار هسته ۲.۸۰ گیگاهرتز نیز برای دستیابی به این امتیاز بالا استفاده می‌کند.

این پردازنده هم اکنون بهترین تراشه موبایل اندروید در پردازش چند هسته ای محسوب می‌شود

بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 2

در همین راستا نکته جالب توجه در این خصوص علارغم کارکرد و استفاده از فرکانس مرجع پردازشی این است که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گوشی X90 Pro Plus سریع‌تر از گلکسی S23 اولترا اجرا می‌شود. در همین رابطه نیز قبل‌تر بنچمارکی از این تراشه بر روی گوشی Galaxy S23 Ultra منتشر شده بود و به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد از این تراشه نسل جدید در پرچمدار آینده خود استفاده کند.

با این حال هسته اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گوشی سامسونگ با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز تست شد. این باعث می‌شود که Galaxy S23 Ultra روی کاغذ سریع‌تر باشد، اما فعلا این گوشی امتیاز چند هسته‌ای کمتری نسبت به X90 Pro Plus را کسب کرد. این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ عمداً برای بهبود طول عمر باتری دستگاه و یا شاید کنترل دما، قدرت این تراشه را مقداری کاهش داده و همچنین از آن‌جایی که محصولات نهایی و تجاری سری گلکسی S23 منتشر نشده‌اند، نمی‌توان نظر دقیقی در این خصوص ارائه کرد.

حتی با وجود این تراشه بر روی گوشی سامسونگ و افت اندک پرفورمنس پردازشی، جدیدترین تراشه اپل A16 Bionic همچنان سریع‌تر به نظر می‌رسد، اما با آمدن اسنپدراگون ۸ نسل ۲ جایگاه دوم A15 Bionic حالا متعلق به تراشه پرچمدار کوالکام است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.