تیم کوک: جانشین من در اپل مشخص شده است

tim cook apple ceo side smile happy 63d8b3e5733fadf748877c4f

تیم کوک فاش کرده است که اپل برنامه‌های زیادی برای جانشینی مدیرعامل شرکت دارد. اپل، سازنده گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک، این برنامه را برای وقتی در نظر گرفته است که زمان جایگزینی کوک فرامی‌رسد. کوک گفت که فعلاً قصد ندارد اپل را ترک کند.

در مصاحبه‌ای ۴۵ دقیقه‌ای برای پادکست بی‌بی‌سی ساوندز با میزبانی دوا لیپا، خواننده‌ی معروف، کوک اعتراف کرد که نمی‌داند چه مدت در اپل خواهد ماند.

مدیرعامل ۶۳ ساله‌ی اپل با یادآوری ۲۵ سال حضور خود در اپل گفت که عاشق شغلش است. او ادامه داد: «نمی‌توانم زندگی خود را بدون حضور در آن‌جا تصور کنم؛ بنابراین، برای مدتی خواهم ماند.»

وقتی از کوک پرسیده شد که آیا برنامه‌ی جانشینی در اپل وجود دارد یا خیر، او در پاسخ گفت: «شرکتی هستیم که به کار روی برنامه‌های جانشینی اعتقاد داریم. بنابراین، برنامه‌های جانشینی بسیار دقیقی داریم؛ زیرا همیشه ممکن است اتفاقی پیش‌بینی‌نشدنی رخ دهد؛ مثلاً فردا در این دنیا نباشم. امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

دوا لیپا پرسید: «آیا می‌توانید بگویید چه کسی جانشین شما خواهد بود؟» کوک جواب داد: «نمی‌توانم این را بگویم؛ اما می‌توانم بگویم که کار من آماده‌کردن چندین نفر با توانایی جانشینی است. واقعاً می‌خواهم که مدیرعامل بعدی از درون خود شرکت اپل باشد. پس این نقش من است: آماده‌کردن چندین نفر تا هیئت‌مدیره از بین آن‌ها انتخاب کند.»

در این مصاحبه با موضوعات متعدد، مدیرعامل اپل یک روز از زندگی‌اش را توصیف کرد و تجربه‌ی خود را از بزرگ‌شدن در خانواده‌ای متوسط در آلاباما و مسیر شغلی خود که در‌نهایت او را به اپل آورد، به‌اشتراک گذاشت.

تیم کوک درباره‌ی تلاش‌های اپل برای حفظ محیط‌زیست و افکار خود درباره‌ی استفاده‌ی بیش‌ازحد از گوشی های هوشمند، ارزش همکاری و برابری، بشردوستی و فرصت‌ها و خطرهای هوش مصنوعی، هوش مصنوعی مولد و ظرفیت دگرگون‌کننده‌ی مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) صحبت کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.