تولید نسل جدید فناوری راداری در هواپیماهای جنگی

سیستم جنگ الکترونیک هواپیماهای نظامی در آستانه ارتقاء قابل توجهی است زیرا نیروی هوایی ایالات متحده یک قرارداد ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری برای طراحی سیستم شناسایی و پاسخگویی به سیگنال های راداری دشمن در اختیار موسسه تحقیقات جنوب غربی قرار داده و قرار است نسل جدید فناوری راداری در هواپیماهای جنگی توسط محققان این مرکز طراحی شود.

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران آمریکایی در حال طراحی نسل جدید سیستم های راداری در هواپیماهای نظامی هستند. این سیستم جدید با ویژگی  پایش دائمی خود به طور قابل توجهی سرعت تشخیص پالس های ارسالی از سوی رادارهای دشمن را تسریع می کند. برخلاف سیستم ‌های فعلی که محیط را اسکن می ‌کنند، این تکنیک پاسخ سریع و حفاظت بهتر را تضمین می ‌کند  که به طور‌ویژه هنگام برخورد با رادارهای پیچیده دشمن بسیار مهم است.

جارت هولکامب از موسسه تحقیقات جنوب غربی ایالات متحده که از اعضای این تیم پژوهشی است، در رابطه با ویژگی های این فناوری نوین می ‌گوید: حذف تشخیص ‌های نادرست در سیستم های راداری بسیار مهم است. از آن جایی که ما برای دسترسی به سریع ترین و دقیق ترین فرایند تشخیص تلاش می کنیم، الگوریتم های ما دقت بی نظیری را ارائه می دهند.

گفتنی است این سیستم از الگوریتم های پیشرفته در یک محیط تست سیگنال متراکم استفاده می کند. به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، با کمک این فناوری در یک محیط شبیه سازی شده پر از سیگنال های رادار دشمن، احتمال رهگیری سیگنال ها با تشخیص نادرست ، بیش از ۹۹ درصد است.

یکی از نقاط قوت قابل توجه این سیستم در فناوری، گیرنده دیجیتال ماورای پهنای باند  UWR  آن نهفته است. فناوری فوق امکان تشخیص تقریباً آنی سیگنال‌ ها را در بخش وسیع ‌تری از طیف الکترو مغناطیسی فراهم می‌کند. این کار ظرفیت سیستم را برای مسدود کردن رادار دشمن افزایش داده و با بهره گیری از یک کارت پردازشی ویژه، پوشش پهنای باند وسیع‌ تری را فراهم می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، فینلی هیکس، که رهبری تیم توسعه فناوری گیرنده دیجیتال ماورای پهنای باند  در موسسه تحقیقات جنوب غربی را بر عهده دارد، در این رابطه م ی‌گوید: این برای ما بسیار مهم است که از رادارهای پیشرفته و نوظهور بهره برده و در عین حال توانایی عملیات در محیط‌ه ای فرکانس رادیویی شلوغ را حفظ کنیم.

سیستم گیرنده دیجیتال ماورای پهنای باند  با استاندارد فنی معماری سیستم باز حسگر  SOSA  همراستا است، که امکان ادغام آسان با سیستم های موجود و جدید را فراهم می کند. این سازگاری به روز رسانی های کارآمد، ظرفیت ما را برای بهره گیری از قابلیت های جدید بدون نیاز به بازنگری کامل سیستم فعلی امکان پذیر می کند.

هیکس در ادامه توضیحاتش افزود: یک گیرنده مبتنی بر سیستم باز، قابلیت پهنای باند فوق العاده ای را به ما ارائه می ‌کند که می ‌تواند در سیستم‌ های دفاعی موجود ادغام شود تا آگاهی موقعیتی و اثربخشی مأموریت را بهبود بخشد.

باید توجه داشت که سیستم UWR SwRI از نظر اندازه، وزن، قدرت و هزینه مورد نیاز در مقایسه با رقبای خود، عملکرد به مراتب بهتری داشته و طراحی کارآمد آن دارای اجزای کمتری است که به کاهش هزینه های نگهداری و ردپای لجستیکی فشرده تر برای واحدهای مستقر می انجامد.

به گزارش سیناپرس،موسسه تحقیقاتی جنوب غربی به دلیل توسعه سیستم های جنگ الکترونیک پیشرفته نظامی و دفاعی مناسب برای کاربردهای هوایی و زمینی شناخته شده است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: studyfinds

نوشته تولید نسل جدید فناوری راداری در هواپیماهای جنگی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.