توسعه نوعی ربات پیشخدمت که کارهای خانه را انجام می دهد

5863319

استارتاپ تاسیس شده توسط عضو سابق شرکت OpenAI یک ربات پیشخدمت تدیعه داده است که می تواند به تمام مارهای خانه رسیدگی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات ساخته شده توسط استارتاپ پراسپر روبوتیکس از هوش مصنوعی برای انجام کارها بهره می برد. این ربات مشهور به عنوان یک ربات پیشخدمت ساخته شده و به زودی به بازار عرضه می‌شود.

این ربات دارای دو بازو است که برای انجام کارها از این استفاده کرده و بالا و پایین می رود. به گفته شارق هشمی، موسس این استارتاپ، افراد خانه به سر کار می روند و این ربات در خانه می ماند و همه کارها را انجام خواهد داد. همچنین برنامه روی تلفن همراه می تواند عملکرد این ربات را نشان دهد. البته چالش پیش روی این ربات مشکل قیمت گذاری بالای آن است. در حال حاضر همه ماشین های دارای فناوری ها پیشرفته قیمت بالایی داشته و اغلب تنها در انجام یک کار متخصص هستند. مهندسان این ربات به مسائلی که اکثر مهندسان رباتیک به آن اهمیت نمی دهند پرداخته اند.

طبق گفته شرکت سازنده در حال حاضر خودکار سازی این ربات به دلیل نبود اطلاعات کافی برای آموزش وجود ندارد و این شرکت برای حل این مشکل از اپراتورهای انسانی استفاده کرده است. این اپراتور باید تا ده هزار بار کارهای مورد نظر را انجام دهد. سپس داده کافی برای آموزش ایجاد خواهد شد. احتمالا اولین ربات پیشخدمت این شرکت تا ۸ ماه دیگر وارد بازار میشود. برخی از خانواده ها نیز برای قرارگیری در بخش آزمایش این ربات ثبت نام کرده اند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.