توسعه بزرگترین هواپیمای تاریخ در حال انجام است

توسعه بزرگترین هواپیمای تاریخ در حال انجام است

به گزارش رسانه مدیاتی، ژانویه گذشته، بزرگ‌ترین هواپیمای جهان، Stratolaunch Roc، که برای حمل موشک‌های پرتاب به مدار و وسایل نقلیه فراصوت طراحی شده بود، پس از انجام طولانی‌ترین پرواز آزمایشی خود تا به امروز، خبرساز شد. علاوه بر ۲۳۹ فوت (۷۲.۸ متر) طول و ۵۰ فوت (۱۵.۲۴ متر) ارتفاع، گفته شد که این هواپیما قادر به حمل ۵۰۰,۰۰۰ پوند بود، به باند فرودگاهی به طول حداقل ۱۲,۰۰۰ فوت (۳۶۵۷.۶ متر) نیاز داشت و در واقع نه از یک، بلکه از دو هواپیمای جمبوجت ۷۴۷-۴۰۰ ساخته شده بود.

بزرگ‌ترین هواپیمای تاریخ در حال توسعه است.

در حال حاضر، یک هواپیمای بزرگ‌تر در راه است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، WindRunner با ۳۵۶ فوت ( ۱۰۸.۵ متر) طول (۱.۲ متر کمتر از زمین فوتبال) و ۷۹ فوت ( ۲۴ متر) ارتفاع، در صورت تکمیل، بزرگ‌ترین هواپیما از نظر طول و حجم بار خواهد بود. با ظرفیت ۸۰ تن، WindRunner با هدف خاصی طراحی شده است تا بزرگ‌ترین پره‌های توربین بادی جهان را حمل کند، که حمل و نقل آنها در خشکی تقریبا غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: سومین مدل از گوشی ویوو V30 لایت با شارژ ۸۰ وات معرفی شد

جای تعجب نیست که ایده WindRunner از این مکاشفه زاده شد که ارائه پره‌های توربین غیرقابل انعطاف، از جمله پیچیده‌ترین کارهای لجستیکی در تجارت انرژی است. مارک لاندستروم، دانشمند موشکی آموزش دیده در MIT و محقق رودز، در سال ۲۰۱۶، استارت‌آپ Radia مستقر در کلرادو را به امید “پیوند دادن هوافضا با انتقال انرژی” تأسیس کرد. طراحی اولیه WindRunner برای سال‌ها مخفی نگه داشته شد. لوندستروم در همکاری با یک تیم مهندسی، هفت سال گذشته را صرف کار روی آن کرده است.

بزرگ‌ترین هواپیمای تاریخ در حال توسعه است.

به گفته رادیا، WindRunner با استفاده از مواد، قطعات و تکنیک‌های ساخت هوانوردی آزمایش شده و دارای تاییدیه FAA (اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده) هستند و در صورت لزوم، بر فناوری و ایمنی موجود تکیه خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ها، این هواپیما قادر به فرود در فرودگاه‌های کوتاه‌تر از ۶۰۰۰ فوت ( ۱۸۲۸.۸ متر) خواهد بود، چیزی که تا به امروز برای هواپیماهای بزرگ غیرممکن بوده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، عملیات تجاری ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۷ فعال شود، اگرچه رادیا به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

در حالی که بدون شک این یک پیشرفت بزرگ در هوانوردی و به طور بالقوه برای انرژی‌های تجدیدپذیر است، مسلماً چیزی نگران‌کننده در مورد ایده هواپیمایی به اندازه یک زمین فوتبال که بالای سر پرواز می‌کند، وجود دارد.

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.