توانایی هوش مصنوعی Gemini کمتر از چیزی‌ است که گوگل به نمایش گذاشت [+ویدئو]

google bard febrero 9

پس از گذشت دو روز از معرفی هوش مصنوعی Gemini ، گوگل ویدوئویی منتشر شده که عملکرد آن را به نمایش گذاشته است. اما Bloomberg نظر دیگری دارد و به باور او، گوگل در نمایش قابلیت‌هایGemini در این ویدئو بیش از حد اغراق کرده است و با واقعیت فاصله دارد.

در این ویدیو، گوگل ادعا می‌کند که هوش مصنوعی Gemini می‌تواند با تشخیص آنچه کاربر با دست‌های خود انجام می‌دهد، به پرامپت‌های صوتی پاسخ دهد. اما بلومبرگ بر این باور است که چنین نیست و گوگل واقعیت را به شکل دیگری به نمایش گذاشته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


این فیلم شش دقیقه‌ای، چگونگی عملکرد چند حالته Gemini   (مثلاً اعلام پایه‌های گفتاری با تصاویر شناسایی شده) نشان داده می‌شود. در این فیلم چنین به نظر می‌رسد که جمینای  به سرعت تصاویر را تشخیص داده و به سوالات پاسخ می دهد.

بلومبرگ گزارش می‌کند که گوگل رسما اقرار کرده که ویدیوها با پرمت تصویری در لحظه رخ نمی‌دهند. گوگل از تصاویر ثابت ویدیو استفاده کرده و سپس پرامت‌های متنی را نوشته و Gemini به آن‌ها پاسخ داده است. بنابراین، رویکرد گوگل کاملا متفاوت از آنچه در ویدیو مشاهده می‌شود، است. هرچند که زمانی که قصد تماشای این ویدئو در یوتیوب را دارید با چنین جمله‌ای مواجه می‌شوید:

«به‌خاطر اهداف این ویدیو، میزان تأخیر کاهش یافته و خروجی‌های Gemini برای اختصار، کوتاه شده‌اند.»

با تماشای ویدیو، ممکن است فکر کنید که یک فرد در حال صحبت با Gemini است و در همان لحظه، هوش مصنوعی به صحبت‌ها پاسخ می‌دهد. اما در واقعیت، چنین اتفاقی نمی‌افتد و ما با عملکرد تقریباً مشابه دیگر مدل‌های هوش مصنوعی موجود در بازار روبه‌رو هستیم.

به طور منصفانه، باید بگوییم که اکثر شرکت‌ها ویدیوهای دمو را ویرایش می‌کنند تا مشکلات فنی درون آن‌ها نمایش داده نشوند. گوگل هم پیش از این چندین دموی سؤال‌برانگیز دیگر منتشر کرده بود، به عنوان مثال می‌توان به دستیار هوش مصنوعی صوتی Duplex اشاره کرد.

ادعای دیگری از جانب یکی از خبرنگاران بلومبرگ مبنی بر این منتشر شده که گوگل به منظور پنهان کردن عملکرد ضعیف Gemini نسبت به مدل GPT شرکت OpenAI، دست به تولید و پخش این ویدئو زده است. هرچند که گوگل این ادعا را تکذیب کرده است.

“اوریول وینیالز”، که یکی از رهبران پروژه Gemini و معاون ریاست بخش تحقیق و یادگیری عمیق دیپ‌مایند است، در یک پست در ایکس توضیح داده است که چگونه ویدیویی تولید شده است.

وینیالز اشاره کرد که تصاویر و متون به Gemini داده شده و تیم از هوش مصنوعی درخواست کرده که با پیش‌بینی آینده، به سؤالات پاسخ دهد. گوگل به اتهاماتی که به آن‌ها مطرح شده، پاسخ داده؛ اما این واکنش برای یک شرکت به عنوان غول فناوری کافی نیست، به خصوص زمانی که شرکتی مانند OpenAI پیشتاز در حوزه هوش مصنوعی است. باید صبر کنیم تا نسخه بتای Gemini منتشر شود و عملکرد واقعی آن را ببینیم.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی عملکرد هوش مصنوعی Gemini چیست؟ لطفا  دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.