تهدید فاجعه هسته ای بزرگ بیشتر از همیشه احساس می شود

بیش از ۱۰۰ مجله پزشکی در سراسر جهان یک فراخوان مشترک نادر برای اقدام فوری برای از بین بردن سلاح های هسته ای صادر کرده و هشدار دادند که خطر فاجعه هسته ای بزرگ و رو به رشد است.

به گزارش سیناپرس، این هشدار در حالی منتشر شده است که روسیه مکرراً اخطارهایی مبنی بر اینکه مسکو می‌ تواند از سلاح‌های هسته ‌ای در برابر اوکراین استفاده کند، صادر کرده و همچنین آزمایش‌های موشکی مکرر کره شمالی نشان دهنده توقف تلاش‌ها برای منع استفاده از سلاح هسته ای است.

سرمقاله ای که در مجلات پزشکی متعددی منتشر شده است از متخصصان بهداشت در سراسر جهان خواسته شده است تا شهروندان و رهبران را در مورد خطرات عمده سلامت عمومی ناشی از سلاح های هسته ای آگاه کنند.

این سرمقاله می گوید:کشورهای مسلح هسته ای باید قبل از اینکه ما را از بین ببرند، زرادخانه های هسته ای خود را از بین ببرند. کریس زیلینسکی (Chris Zielinski) از انجمن جهانی ویراستاران پزشکی گفت: اینکه همه این مجلات برجسته با انتشار سرمقاله مشابه موافقت کرده ‌اند، بر فوریت شدید بحران هسته ‌ای کنونی تأکید می ‌کند.

این سرمقاله هشدار داد که هرگونه استفاده از سلاح های هسته ای برای بشریت فاجعه بار خواهد بود. این سازمان با استناد به تحقیقات قبلی هشدار داد: حتی یک جنگ هسته‌ ای محدود که تنها شامل ۲۵۰ سلاح هسته‌ ای از ۱۳ هزار سلاح هسته‌ای در جهان باشد، می ‌تواند ۱۲۰ میلیون نفر را به طور کامل بکشد و باعث اختلال در آب و هوای جهانی شود که منجر به قحطی هسته ‌ای شده و دو میلیارد نفر را در معرض خطر قرار می‌ دهد.

ایرا هلفند (Ira Helfand) رئیس سابق پزشکان بین المللی برای پیشگیری از جنگ هسته ای و یکی از نویسندگان سرمقاله، گفت: ما با لحظه ای فوق العاده خطرناک روبرو هستیم که در آن احتمال جنگ هسته ای واقعی است.

وی به اظهار نظر اخیر دیمیتری مدودف، رئیس‌ جمهور سابق روسیه اشاره کرد که در آن تهدید به استفاده از سلاح هسته ‌ای در صورت تصرف مناطق روسیه توسط اوکراین عنوان شده است.

هلفند گفت: ما نمی دانیم که تهدیدها واقعی هستند یا فقط برای ترساندن مردم مطرح می شوند، اما من فکر می کنم که باید آنها را بسیار جدی بگیریم. او همچنین به کره شمالی اشاره کرد که ژاپن هفته گذشته گفت که تهدیدی جدی‌تر برای امنیت ملی بیش از هر زمان دیگری است.

به گزارش سیناپرس، یکشنبه شصت و هشتمین سالگرد استفاده از اولین سلاح هسته ای برای غیرنظامیان است که طی آن ایالات متحده یک بمب اتمی را بر فراز شهر ژاپنی هیروشیما در ۶ اوت ۱۹۴۵ منفجر کرد.

مترجم: مهگل غفاری

نوشته تهدید فاجعه هسته ای بزرگ بیشتر از همیشه احساس می شود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.