تنها ۴ هزار قدم پیاده روی در روز می تواند خطر مرگ را کاهش دهد

نتایج یک متاآنالیز جدید به حداقل تعداد اقدامات لازم برای کاهش خطر مرگ ناشی از هر علت و بیماری پرداخته است. این مطالعه نشان می ‌دهد که برای بهره‌ مندی از مزایای پیاده‌ روی، قدم‌های کمتری نسبت به آنچه در ابتدا فکر می ‌کردیم، نیاز است.

به گزارش سیناپرس، احتمالاً همه ما کسی را می شناسیم که درباره تعداد قدم هایی که در روز برمی دارد وسواس داشته و به طور مرتب گام های خود را می شمارد و مصمم است از مزایای سلامتی مرتبط با رسیدن به معیار جادویی ۱۰ هزار قدم در روز بهره مند شود.

اخیرا محققان دانشگاه لودز در لهستان بزرگترین متاآنالیز جهان را در مورد فواید پیاده روی برای سلامتی انجام داده اند تا مشخص کنند که چند گام برای کاهش خطر مرگ لازم است.

محققان دریافتند:حداقل ۳۹۶۷ قدم پیاده روی در روز باعث کاهش خطر مرگ به هر دلیلی می شود، در حالی که ۲۳۳۷ قدم در روز خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. خطر مرگ به طور قابل توجهی برای هر ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ گام اضافی بالاتر از این حداقل ها کاهش می یابد: بنابراین برداشتن ۵۰۰ گام اضافی با کاهش ۷ درصدی مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه بود. ۱۰۰۰ اضافی خطر مرگ به هر علتی را تا ۱۵ درصد کاهش می دهد. جالب اینجاست که هیچ حد بالایی برای گام ها پیدا نشد، به این معنی که مزایای سلامتی پیاده روی با تعداد گام های برداشته شده افزایش می یابد.

ماسیج باناخ (Maciej Banach) پژوهشگر اصلی این مطالعه گفت: مطالعه ما تأیید می کند که هر چه بیشتر راه بروید، بهتر است. ما متوجه شدیم که این امر هم برای مردان و هم برای زنان، صرف نظر از سن و صرف نظر از اینکه در یک منطقه معتدل، نیمه گرمسیری یا نیمه قطبی جهان زندگی می ‌کنید، صدق می ‌کند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که برای کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از هر علتی به ۴۰۰۰ قدم در روز و حتی کمتر برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی نیاز است.

سبک زندگی بی تحرک با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و سرطان و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. در حالی که شیوع جهانی فعالیت بدنی در سال‌های اخیر کاهش یافته است، ورود همه ‌گیری کووید در سال ۲۰۱۹ منجر به کاهش بیشتر سطح فعالیت شد.

به گزارش سیناپرس، باناخ در پایان می گوید: در دنیایی که داروهای پیشرفته‌تری برای هدف قرار دادن شرایط خاص مانند بیماری‌های قلبی عروقی داریم، معتقدم همیشه باید با تغییرات سبک زندگی از جمله رژیم غذایی و ورزش نتیجه بگیریم.

شرح کامل این مطالعه در مجله اروپایی Preventive Cardiology منتشر شده است.

مترجم: بیتااکبری

نوشته تنها ۴ هزار قدم پیاده روی در روز می تواند خطر مرگ را کاهش دهد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.