تنها ۱۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی به اندروید ۱۳ مجهز شده‌اند

pixel 7 pro android version 63d55a60733fadf74887711c

تازه‌ترین گزارش گوگل از سهم نسخه‌های مختلف اندروید نشان می‌دهد که اندروید ۱۳ تقریباً روی ۱۵ درصد از دستگاه‌های فعال در سراسر جهان نصب شده و اندروید ۱۱ متداول‌ترین نسخه است.

گوگل، آمار تعداد دستگاه‌هایی که در سراسر جهان سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کنند به‌صورت دوره‌ای جمع‌آوری می‌کند و از طریق اندروید استودیو در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

برای مثال توسعه‌دهندگان می‌توانند از اطلاعات سهم نسخه‌های مختلف اندروید برای یافتن پایین‌ترین نسخه‌‌ای که اپلیکیشن باید از آن پشتیبانی کند، بهره ببرند. اپل نیز اطلاعات مشابهی را از سهم نسخه‌های مختلف iOS منتشر می‌کند و عموماً از آن به عنوان نقطه‌ی قوت خود یاد می‌کند، چراکه همواره نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اپل روی ابزارهای زیادی نصب می‌شوند.

براساس گزارش ۹to5Google در سال‌های اخیر، گوگل این جدول را کمتر به‌روزرسانی کرده و تقریباً ۳ ماه یک‌بار آن را منتشر کرده است.

در بازه زمانی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن، انتشار اندروید ۱۳ روی دستگاه‌های مختلف اندرویدی تغییر زیادی نکرده و از ۱۲٫۱ درصد در آوریل به ۱۴٫۷ درصد در ژوئن رسیده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “تنها ۱۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی به اندروید ۱۳ مجهز شده‌اند”

  1. خوب حالا مثلاً که چی؟ چکار اندروید مردم دارید؟ بزودی همه اندرویدشون ۱۳ میشه چه بخوان چه نخوان. بیکارید هر چی دم دستتون میرسه از سایتهای دست چندم گوگل ترنسلیت میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.