تماشا کنید: معرفی کنسول آتاری ۲۶۰۰ پلاس با طراحی مدرنیته

شرکت «آتاری» (Atari) با انتشار اعلامیه‌ای کنسول نوستالژی خود با نام «آتاری ۲۶۰۰» (Atari 2600) را احیا کرد. این کنسول با نام آتاری ۲۶۰۰ پلاس با طراحی مدرنیته ساخته شده و از پورت‌های HDMI و USB-C نیز پشتیبانی می‌کند.

آتاری در یک اقدام باورنکردنی، کنسول نوستالژی خود با نام Atari 2600 Plus را روانه بازار می‌کند. گفتنی است این کنسول از تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان ماه) با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد. البته علاقه‌مندان می‌توانند این کنسول را هم‌اکنون پیش‌خرید نمایند. از ویژگی‌های برجسته کنسول آتاری ۲۶۰۰ پلاس می‌توان به پشتیبانی از خروجی HDMI و یک کارتریج با ۱۰ بازی اشاره کرد.

در ادامه، بازیکنان می‌توانند کارتریج بازی‌های آتاری ۲۶۰۰ و آتاری ۷۸۰۰ را با کمک کنسول جدید اجرا نمایند و از جوی‌استیک و کنترلرهای مدل اصلی برای انجام بازی‌ها استفاده کنند. کنسول آتاری ۲۶۰۰ پلاس از ابعاد کوچک‌تری نسبت به کنسول اصلی برخوردار است و از پورت‌های USB-C و HDMI پشتیبانی می‌کند. قسمت جلویی کنسول دارای نواری است از صفحات چوبی با لوگوی روشن آتاری است و در کنار شیار کارتریج آن چهار کلید ضامن قرار دارد.

کنسول آتاری 2600 پلاس

انتظار کاربران از عملکرد موفقیت‌آمیز کنسول آتاری ۲۶۰۰ پلاس

به گفته شرکت Atari، سوکت کارتریج کنسول مزبور به اندازه کافی بزرگ تا از گیرکردن کارتریج‌ها جلوگیری شود. علاوه‌بر خروجی‌های HDMI و USB-C در پشت دستگاه، دو پورت سریال هم وجود دارد. آتاری ۲۶۰۰ پلاس از پردازنده Rockchip 3128 بهره می‌برد که چهارهسته‌ای و کم‌مصرف است. این پردازنده در طی سال‌های خیلی دور ساخته شده است و قدرت آن برای اجرای بازی‌های آتاری کافی است. شایان ذکر است این کنسول توانایی سازگاری با سایر کنترلرها نظیر CX40 Plus و CX30 Plus را خواهد داشت.

این برای نخستین بار نیست که آتاری تلاش می‌کند با انتشار محصولات خود حس نوستالژیک را برای گیمرها تداعی کند. در سال ۲۰۲۱، آتاری از کنسول Atari VCS با قیمت کنسول مایکروسافت (Microsoft) در بازار منتشر کرد. البته این کنسول با فروش ناموفقی همراه بود و انتظار می‌رود آتاری ۲۶۰۰ پلاس با قیمت ارزان‌تر و سازگاری با صدها کارتریج بازی قدیمی موفق‌تر ظاهر شود. شما می‌توانید مدل طراحی آتاری ۲۶۰۰ پلاس را در پایین صفحه تماشا کنید:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.