تماشا کنید: تست سرعت گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس: کدام گوشی برنده است؟

Galaxy S24 Ultra vs iPhone 15 Pro Max Speed Test

در حال حاضر گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ جذاب‌ترین پرچمدار فعلی بازار به حساب می‌آید و در آن سمت ماجرا آیفون ۱۵ پرو مکس اپل اصلی‌ترین رقیب آن است. از همین رو مقایسه سرعت این دو گوشی در نوع خود جذاب خواهد بود.

گلکسی اس ۲۴ اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ و جانشین S23 Ultra هست که با قلم اختصاصی معرفی و راهی بازار شده است. این گوشی برخلاف سبک مرسوم پرچمداران سامسونگ، تنها با یک چیپست، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مخصوص گلکسی راهی بازار شده است.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم اصلی رقیب S24 اولترا در بازار، پرچمدار جذاب اپل، یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس است. برای کسانی که بخواهند بدون طرفداری از برند به سراغ یک محصول بالارده بروند، مهم است که بدانند کدامیک از این دو گوشی بهترین عملکرد سخت‌افزاری را خواهد داشت و در یک نبرد برابر کدامیک برنده خواهد شد. برای کشف پاسخ این سوالات بهترین راه مراجعه به یوتیوب و تماشای ویدئوهای مقایسه محصولات است. امروز ما به سراغ PhoneBuff رفتیم که در جدیدترین ویدئوی خود، تست سرعت دو گوشی پرچمدار اپل و سامسونگ را مقایسه کرده است.

تست سرعت گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس

  Galaxy S24 Ultra iPhone 15 Pro Max
پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هسته ۳.۳۹ گیگاهرتزی A15 Bionic هسته ۳.۷۸ گیگاهرتزی
رم ۱۲ گیگابایت ۸ گیگابایت
حافظه UFS 4.0 NVMe
رزولوشن نمایشگر ۳۱۲۰×۱۴۴۰ ۱۲۹۰×۲۷۹۶
سیستم عامل اندروید ۱۴ iOS 17
قیمت ۱۲۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار

قبل از اینکه به سراغ ویدئوی مقایسه برویم، ابتدا نگاهی خواهیم داشت به مشخصات این دو دستگاه:

همانطور که مشاهده می‌کنید مشخصات دو گوشی از نظر مشخصات کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند و دو رقیب از دو پلتفرم کاملا جدا به حساب می‌آیند.

تست سرعت PhoneBuff با استفاده از یک دست روباتیک و اجرای عملیاتی مشخص بر روی دو گوشی S24 Ultraو iPhone 15 Pro Max  انجام می‎شود. هدف از این مقایسه، کشف تفاوت سرعت باز شدن برنامه‌ها در این دو گوشی است. برنامه‌هایی مانند فیسبوک، استارباکس، ورد، اکسل، دوربین، Snapseed و  بازی‎های ساب وی سورف، Flip Diving و … در کنار اپلیکشن‌های دیزنی پلاس، آمازون، اسپاتیفای و ESPN از جمله مواردی هستند که سرعت باز شدن آنها در دو گوشی بررسی می‌شود.

البته این تست سرعت مرحله دومی نیز دارد. پس از اجرای برنامه و بازی‌های مشخص تعیین شده، تمامی برنامه‌ها یک بار دیگر از آخر به اول باز می‌شوند تا عملکرد حافظه رم این گوشی‌ها و اختلاف ۴ گیگابایتی آن ها مورد بررسی قرار بگیرد.

پیش از تماشای ویدئو حدس می‌زنید که کدامیک از دو گوشی برنده این رقابت شود؟ آیا نتیجه کار با حدس شما یکی بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.