تماشا کنید: بهترین و بدترین گوشی های ۲۰۲۲ از نظر JerryRigEverything

8e1a 8N9rgY HD

بسیار خوب؛ سال ۲۰۲۲ میلادی تا ساعاتی دیگر رسماً به اتمام می‌رسد و وارد سال ۲۰۲۳ میلادی می‌رسیم. معمولاً در پایان هر سال میلادی، رسانه‌های تکنولوژی لیستی از «ترین»های هر سال منتشر می‌کنند و در آن بهترین محصولات، نوآورانه‌ترین محصولات و حتی بدترین محصولات آن سال را معرفی می‌کنند. زک نلسون از صفحه یوتیوب JerryRigEverything نیز از این قائده مستثنی نیست و به رسم هرساله، لیستی از بهترین ها و بدترین گوشی های سال ۲۰۲۲ میلادی تهیه و منتشر کرده است.

ویدئوی بهترین و بدترین گوشی های ۲۰۲۲ از نظر JRE

زک در این ویدئو شش عنوان به گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۲ اعطا کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین گوشی ۲۰۲۲ از نظر تعمیرپذیری

به انتخاب زک، گوشی Pixel 7 Pro شرکت گوگل بهترین گوشی سال ۲۰۲۲ از نظر تعمیرپذیری است. برای اتصال نمایشگر این گوشی به فریم از حتی یک عدد پیچ هم استفاده نشده و تنها با مقداری حرارت و صرف فقط یک دقیقه وقت، می‌توان نمایشگر این گوشی را تعویض کرد. قطعات گوشی‌های پیکسل گوگل نیز به وفور موجود هستند و تأمین آن‌ها مشکلی ندارد.

گوشی دیگری که از نظر تعمیرپذیری عملکرد خوبی از خود نشان داده، «آیفون ۱۴» اپل است. دیدن یک گوشی از شرکت اپل در این لیست شاید کمی عجیب باشد، اما اپل در طراحی آیفون ۱۴ رویکرد جدیدی پیش گرفته است. اپل بالاخره تصمیم گرفته در آیفون ۱۴ پنل شیشه‌ای پشتی را از شاسی جدا کند و برای تعویض آن، دیگر نیازی به تعویض کل شاسی گوشی نیست. البته همچنان قطعات آیفون ۱۴ به صورت نرم افزاری قفل شده‌اند و این نقطه ضعف بزرگ هنوز وجود دارد.

بدترین گوشی ۲۰۲۲ از نظر تعمیرپذیری

گوشی‌های تاشو سال‌به‌سال فراگیرتر می‌شوند و شرکت‌های بیشتری هرساله به این حوزه ورود می‌کنند. امکان تعمیر گوشی‌های تاشو وجود دارد و این گوشی‌ها برخلاف آیفون فاجعه‌های تعمیراتی نیستند، اما قطعات آن‌ها بسیار گرانقیمت بوده و امکان تأمین آن‌ها از بازار آزاد هم وجود ندارد. در واقع، تعمیرات گوشی‌های تاشو باید به نمایندگی رسمی سپرده بشود و در غیر این صورت، قطعات آن‌ها را تنها می‌توان از یک گوشی دیگر تأمین کرد. به همین خاطر، گوشی‌های Galaxy Z Fold4/Flip4 این عنوان را از نظر زک نلسون کسب می‌کنند.

نوآورانه‌ترین گوشی ۲۰۲۲

از نظر JRE، گوشی Nothing Phone 1 نوآورانه‌ترین و خلاقانه‌ترین گوشی سال ۲۰۲۲ میلادی است. این گوشی که در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود، ۹۷۲ عدد لامپ LED سفید در جای‌جای بدنه خود دارد و با این لامپ‌ها، نورپردازی خیره‌کننده‌ای خلق می‌کند. شاید این گوشی بهترین سخت افزار روز را نداشته باشد، اما قطعاً یکی از زیباترین طراحی‌های سال ۲۰۲۲ را دارد.

بهترین گوشی ۲۰۲۲ از نظر نمای داخلی

زک معمولاً تمام گوشی‌ها را پس از تست مقاومت کالبدشکافی می‌کند و درون آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و به همین خاطر، درباره «زیبایی» نمای داخلی گوشی‌ها هم نظرات جالبی دارد! از نظر او، گوشی Pixel 7 Pro گوگل زیباترین نمای داخلی در سال ۲۰۲۲ را دارد.

کم‌دوام‌ترین گوشی سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ میلادی، سه گوشی نتوانستند از تست مقاومت JRE زنده بیرون بیایند: OnePlus 10 Pro، OnePlus 10T و ASUS ROG Phone 6 Pro. در بین این سه گوشی، ROG Phone 6 Pro کمترین استحکام را داشت و بدون هیچ مقاومتی از وسط دو نیم شد! این گوشی ۱۲۰۰ دلاری عنوان ضعیف‌ترین گوشی سال ۲۰۲۲ از نظر استحکام را کسب می‌کند.

بادوام‌ترین گوشی سال ۲۰۲۲

گوشی ۳۰۰ دلاری AGM H5 عنوان مستحکم‌ترین گوشی سال ۲۰۲۲ را از زک نلسون دریافت کرده است. این گوشی با قیمت بسیار مناسب خودش علاوه بر گواهی IP68 و مقاومت در برابر آب و گردوغبار، در سراسر قاب خودش به پوشش لاستیکی نیز مجهز شده و حتی در صورت سقوط از فاصله ۲ متری روی سطح بتنی، خم به ابرو نمی‌آورد. شاید برایتان جالب باشد؛ این گوشی در بین گوشی‌های تست شده توسط زک نلسون در سال ۲۰۲۲ قدرتمندترین اسپیکر را هم دارد.

نظر شما درباره لیست «ترین»های صفحه یوتیوب JerryRigEverything در سال ۲۰۲۲ میلادی چیست؟ آیا شما با انتخاب‌های زک موافق هستید؟ در بخش نظرات حتماً با ما در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.