تلاش شرکت چینی Baidu برای توسعه سیستمی مانند ChatGPT

بنابر گزارش بلومبرگ، غول جستجوی چینی Baidu اعلام کرده که قصد دارد یک سرویس چت مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT را در آینده نزدیک توسعه دهد و معرفی کند. این شرکت در سال ۲۰۲۱ نیز در این خصوص اظهار نظر کرده و در آن زمان اذعان کرد که سرویس جدید قرار است مبتنی بر سیستم Ernie خود این شرکت که بر مبنای مدل یادگیری ماشین در مقایس گسترده طی چند سال آموزش دید و در درک و تولید زبان طبیعی مهارت دارد پیاده‌سازی شود.

ChatGPT که مبتنی بر Open AI است به تازگی موج جدید از هیجان را در دنیای فناوری به راه انداخته و این سیستم با پاسخ به سوالات، عملکرد شبیه به یک انسان با هوش را از خود نشان داده است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ یک میلیارد دلار در Open AI سرمایه گذاری کرد و ظاهراً قصد دارد جنبه‌های ChatGPT را در موتور جستجوی Bing خود نیز پیاده‌سازی کند.

طبق گفته‌ها، گوگل نیز این فناوری هوش مصنوعی را تهدیدی برای تجارت جستجوی خود می‌داند و قصد دارد توسعه این فناوری چت هوش مصنوعی خود را نیز تسریع کند. در همین راستا طبق گزارش‌ها ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت، کد قرمز را در خصوص توسعه هوش مصنوعی اختصاصی گوگل اعلام کرده و احتمال می‌رود که این شرکت در کنفرانس پیش رو خود در ماه می ۲۰ دقیقه نمایشی از این سیستم را به اشتراک بگذارد.

Baidu توسعه ChatGPT

Baidu شرکت بزرگ فناوری در چین است که فعالیت آن بیشتر مبتنی بر جستجوی آنلاین است، با این حال شرکت‌های آنلاین جستجوی اینترنتی احساس می‌کنند که توسعه سرویس‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بیشتر مدل تجاری آن‌ها را تهدید می‌کند. بر اساس اعلام بلومبرگ در این خصوص، این شرکت طی یک سخنرانی در ماه دسامبر از توسعه این فناوری ابراز خوشحالی کرده و همینطور بر سخت بودن توسعه آن نیز تاکید کرده است.

ChatGPT تا حدی زیادی نظرات مثبت را جلب کرده اما نکات منفی نیز در خصوص این فناوری گزارش شده است. در همین راستا وب‌سایت CNET به دلیل اشتباهات و نگرانی‌ها در خصوص سرقت ادبی مجبور به تصحیح مقالات نوشته شده با این سیستم هوش مصنوعی شده است. مدارس دولتی نیویورک و برخی از محیط‌های دانشگاهی نیز به دلیل نگرانی در خصوص تقلب علمی استفاده از ChatGPT را ممنوع کرده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.