تقویت آنتن دهی موبایل؛ معرفی ابزارهای کاربردی

به منظور تقویت آنتن دهی موبایل چه کارهایی را می‌توان انجام داد؟ آیا بستر یا نرم افزار خاصی وجود دارد که بتوان به وسیله آن آنتن‌دهی موبایل را بهتر کرد؟ یا شاید هم دستگاه تقویت آنتن دهی موبایل خاصی وجود دارد که از شر سیگنال‌های ضعیف راحت شویم؟ در این مطلب قصد داریم هر آنچه که باید در این رابطه بدانید را توضیح دهیم.

چرا آنتن دهی موبایل ضعیف است؟

مهم نیست شما تا چه اندازه در خرید گوشی وسواس به خرج دهید. از آنجایی که برج‌سازی و آپارتمان‌سازی در بسیاری از شهرها پیشرفت بسیار زیادی کرده، موبایل‌ها در مخابره کردن اطلاعات از طریق آنتن سیم کارت ممکن است با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل، بهترین کیفیت آنتن‌دهی موبایل زمانی است که بین تلفن و مرکز مخابراتی مانع مهمی وجود نداشته باشد. البته آنتن‌دهی موبایل احتمال دارد تحت تاثیر آب و هوا هم باشد؛ از همین رو، اگر در یک هوای بارانی یا برفی با مشکل سیگنال ضعیف آنتن موبایل مواجه شده‌اید، این پدیده تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد و تا بهتر شدن آب و هوا بهتر است کمی صبر کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 4G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۸,۹۱۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۴,۹۲۹,۰۰۰

تومان

بهترین تقویت کننده آنتن موبایل

تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

جالب است بدانید که دستگاه‌هایی واقعا وجود دارد که به واسطه‌ی آن می‌توان آنتن گوشی را برای استفاده از اینترنت ۴G بهبود بخشید. به طور اصولی باید دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل را در نقاط کور قرار داد. بنابراین تقویت آنتی دهی موبایل در نقاط کور و در منزل به آسانی قابل انجام است. هر چند، برای تقویت آنتن موبایل در زیرزمین امکان دارد از چینش‌های خاص و ابزارهای بیشتر برای تجربه‌ی بهتر استفاده کرد.

آنتن تقویتی 4G مدل B612 بسته 2 عددی
۵ %

۳۱۰,۰۰۰

۲۹۴,۵۰۰ تومان

اپلیکیشن و برنامه‌های نرم‌افزاری برای بهبود تقویت آنتن دهی موبایل

خوشبختانه نرم افزارهای متعددی وجود دارد که شما می‌توانید سیگنال‌های آنتن را بهتر کنید. با این که استاندارد خاصی برای آنتن‌دهی وجود ندارد، دو نرم افزار رایج و محبوب برای تقویت و بهینه‌سازی آنتن دهی موبایل برای هر دو سیستم عامل آیفون و اندروید در دسترس است که می‌تواند مشکل وصل نشدن گوشی به اینترنت سیم کارت را هم برطرف کند:

نرم افزار OpenSignal

تقویت آنتن دهی موبایل در منزل

OpenSignal یک نرم افزار موبایل بسیار پرطرفدار به شمار می‌رود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بهبود سرعت و کیفیت ارتباطات موبایل خود را بسنجند. این نرم افزار امکانات متنوعی را ارائه می‌دهد تا کاربران، بهترین شبکه‌های مخابراتی را برای استفاده انتخاب کنند.

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد OpenSignal، نقشه‌برداری پوشش شبکه‌های مخابراتی است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند نقاط ضعف و قوت پوشش شبکه‌های مخابراتی در مناطق مختلف را بررسی و بر اساس آنها تصمیم‌گیری کنند. علاوه بر این موضوع، نرم افزار OpenSignal به کاربران کمک می‌کند تا سرعت اینترنت و کیفیت تماس‌های صوتی و تصویری خود را هم محک بزنند. این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد تا شبکه‌ای را که با نیازهایتان بیشترین تطابق را دارد، انتخاب کنید.

با توجه به این که نرم افزار OpenSignal از داده‌های جمع‌آوری شده توسط کاربران خود استفاده می‌کند، این نرم افزار به افراد اجازه می‌دهد تا پروسه‌های بهینه‌سازی خود را در پوشش شبکه‌های مخابراتی به اشتراک گذاشته تا سایر کاربران هم بتوانند از آن بهره‌مند شوند. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردی OpenSignal، این نرم افزار یک ابزار بسیار مفید برای کاربران موبایل است که به دنبال بهبود تجربه خود در استفاده از شبکه‌های مخابراتی هستند.

Google play icon 2

App Store icon 2

نرم افزار RootMetrics Cell Phone Coverage Map

برنامه رایگان برای تقویت آنتن دهی موبایل

RootMetrics Cell Phone Coverage Map یک ابزار قدرتمند به حساب می‌آید که به کاربران اجازه می‌دهد تا پوشش شبکه تلفن همراه را در مناطق مختلف بررسی کنند. این نرم افزار توسط شرکت RootMetrics توسعه یافته و اطلاعات آن بر اساس اندازه‌گیری‌های واقعی از سرعت دانلود و آپلود، کیفیت تماس و پوشش شبکه تلفن همراه استوار است.

با استفاده از این نرم افزار، کاربران می‌توانند به راحتی مشخص کنند که آیا در یک منطقه خاص، شبکه تلفن همراه قابل قبول است یا خیر. همچنین، این ابزار به کاربران این توانایی را می‌دهد تا نقاط ضعف و قوت شبکه تلفن همراه را شناسایی کرده و تصمیمات بهتری را در خصوص انتخاب اپراتور یا دستگاه تلفن همراه خود بگیرند.

با توجه به اطلاعات دقیق و به روز ارائه شده توسط RootMetrics Cell Phone Coverage Map، کاربران می‌توانند تجربه بهتری از استفاده از شبکه تلفن همراه خود داشته باشند و بهترین تصمیمات را در خصوص انتخاب شبکه و تلفن همراه خود بگیرند.

Google play icon 2

App Store icon 2

بهترین راه حل تقویت آنتن دهی موبایل سامسونگ

تقویت کننده آنتن موبایل جیبی

متاسفانه یکی از معضلات اکثر گوشی‌های سامسونگ، در پریدن آنتن به طور موقت است. با این حال، چنین مشکل آزاردهنده‌ای را می‌توان به راحتی برطرف کرد. تنها کاری که باید انجام دهید، گوشی را در حالت پرواز (Airplane Mode) برای حداقل ۳۰ ثانیه قرار داده و سپس مجدد این حالت را قطع کنید. احتمالا مشکل شما برطرف می‌شود. اگر همچنان ایراد پابرجاست، پیشنهاد می‌کنیم سیستم عامل اندروید گوشی سامسونگ را به‌روز رسانی کنید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

۱۷,۰۹۰,۰۰۰ تومان

چند ترفند برای افزایش تقویت آنتن دهی موبایل

در ابتدا بهتر است سرویس‌های غیر ضروری را تا جای ممکن قطع کنید. منظور از این سرویس‌ها، برای مثال بلوتوث و وای-فای است.  بهترین کار در مواقعی که در یک مکان کور هستید، تغییر نوع شبکه (Network Mode) آنتن گوشی است. گاهی اوقات به جای شبکه ۴G می‌توان با تغییر حالت شبکه به ۳G و حتی ۲G آنتن‌دهی بهتری را پیدا کرد. برای تغییر این پارامتر تنها کاری که باید انجام دهید، رفتن به مسیر Settings > Network Mobile است.

در انتها راحت‌ترین و بی‌دردسرترین ترفند برای تقویت آنتن دهی گوشی موبایل در این موضوع نهفته که شما به بالاترین ارتفاع رفته تا بتوانید از آنتن بهتری برای مکالمه یا اینترنت بهره ببرید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 4G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۸,۹۱۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۴,۹۲۹,۰۰۰

تومان

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوال و جواب‌های رایج

آیا نرم افزاری برای تقویت آنتن دهی موبایل وجود دارد؟

بله. نرم افزار Open Signal یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

چه دستگاهی برای تقویت آنتن دهی گوشی موبایل کاربرد دارد؟

آنتن‌های جداگانه‌ای برای تقویت سیگنال آنتن گوشی وجود دارد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.