تقدیر از مریم کارگرنجفی به دلیل ایفای نقش موثر در نظام حکمرانی کشور

صبح دوشنبه (مورخ ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲) و در اولین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن کشور که به همت مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد، “مریم کارگرنجفی” معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو به جهت ایفای نقش اثرگذار وی در «حکمرانی نظام کشور»، با حضور “انسیه خزعلی” معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و “حسن بختیاری” رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی تقدیر به عمل آمد.
“مریم کارگرنجفی” در حاشیه این مراسم طی مصاحبه‌ای ابراز داشت: همانطور که دوران دانش‌آموزی یاد گرفتیم که خانواده کوچکترین واحد اجتماع است وقتی اداره یک خانواده موفق از همکاری و تعامل موثر و سازنده یک زن و مرد در کنار یکدیگر شکل می‌گیرد چگونه ممکن است اداره درست و اصولی یک اجتماع که ترکیبی از خانواده هاست، بدون حضور و مشارکت جدی زنان ممکن شود؟ جامعه هم درست مثل خانواده به نگاه و عملکرد توامان مادرانه و پدرانه در همه ساحت‌های خود نیاز دارد، اگر تا به الان هم علیرغم توفیقات زیاد حاصل شده در عدالت آموزشی و … در عرصه حکمرانی زنان دچار عقب ماندگی تاریخی بودیم، یقینا در اصل حکمرانی موفق عمل نکرده ایم.
وی در ادامه افزود: خداوند متعال در قرآن از یک حکمران خوب، مدبر و خردمند در سرزمین سَبَأ یاد می‌فرماید که از قضا این فرد، یک زن است و در کیاست (تدبیر) و حکمرانی از بسیاری از مردان زمان خود پیشرو بوده است؛ لذا ضرورت دارد این قبیل آیات و مفاهیم دینی به عنوان مصادیق و الگو در جامعه تبیین گردد.
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو «تخصص‌گرایی» را یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه حکمرانی بر شمرد و گفت: متاسفانه یکی از آفت‌های جدی حوزه زنان و خانواده، افراط و تفریط و سیاست زدگی‌های ادواری است که موجب گردیده تخصص گرایی مورد غفلت واقع شود و در نتیجه زمینه رشد و ارتقاء بانوان متخصص در حکمرانی کمتر فراهم گردید.
کارگرنجفی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه ما امروز به آن نیاز جدی داریم علاوه تقویت اتحاد، انسجام و هم‌افزایی در حوزه زنان و خانواده، بحث استفاده از تجارب موجود، آموزش و توانمندسازی بانوان فرهیخته و متخصص در عرصه‌های گوناگون است که بحمدالله مدرسه عالی حکمرانی اقدامات ارزنده‌ای را در این خصوص شروع نموده است.

نوشته تقدیر از مریم کارگرنجفی به دلیل ایفای نقش موثر در نظام حکمرانی کشور اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.