تقاوت هواپز و سرخ کن بدون روغن ؛ هرآنچه که پیش از خرید باید بدانید!

45454 655b7e347c0c309f94434705

هواپز بهتر است یا سرخ کن‌؟

به‌طور کلی، سرخ کن بدون روغن یا هواپزها سلامتی انسان را کم‌تر به‌خطر می‌اندازد. بااین‌حال این دو دستگاه معایبی هم دارند که باید پیش از خرید به تمام آن‌ها توجه کنید.

در هنگام آشپزی سرخ‌کن‌های بدون روغن سرعت و طعم بسیار خوبی به غذا می‌دهند البته این دستگاه تاحدودی صدای نسبتا بلندی دارد و بسیار پرکاربرد است. همچنین با این دستگاه می‌توانید غذاهای زیادی را با سرعت بالا طبخ کنید.

نکته: تمیز کردن این دستگاه تاحدودی دشوار است و به وقت زیادی احتیاج دارد. برای تمیز کردن دستگاه فوق لازم است تا سبد سرخ کن را کاملا خارج کنید و آن‌را بادقت شست‌و‌شو دهید.

یکی دیگر از تفاوت‌های سرخ‌کن بدون روغن با هواپز، امکان پخت غذاهای متنوع است. با کمک هواپز‌ها می‌توانید انواع کیک، دسر و… را به راحتی آماده کنید و از سلامت این غذاها مطمئن باشید. پخت شیرینی و دسرهای متنوع با هواپزها امکان پذیر است. هواپزها مانند سرخ‌کن‌های معمولی نیاز به روغن زیادی ندارند.

هواپز چیست؟

هواپز یکی از کاربردی‌ترین وسایل در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پختن غذا استفاده می‌کند. در این روش با گردش هوای گرم در اطراف غذا، یک خوراکی ترد و بسیار خوشمزه که زیبایی خاصی نیز دارد تهیه می‌شود. هواپز معمولاً بسیار کوچک است، بنابراین فضای خیلی کمی از محیط آشپزخانه را اشغال می‌‌کند.

همچنین هواپز به روغن بسیار کمی احتیاج دارد، بنابراین غذایی که در هواپز طبخ می‌شود بسیار سالم‌تر از غذاهای پخته شده در سرخ کن است.

هواپز چه مزایایی دارد؟

هواپز نسبت به سرخ کن بدون روغن بسیار پرکاربرد و عالی است و مزایای فراوانی دارد:

  • هواپز غذا را سریع‌تر از سرخ کن تهیه می‌کند.
  • هواپزها بدون روغن فرآیند طبخ را انجام می‌دهند.
  • همچنین غذا را ترد و خوش طعم‌تر از سرخ کن بدون روغن تهیه می‌‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.