تعداد کاربران فعال اسپاتیفای از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرد

اسپاتیفای می‌گوید که بیش از نیم میلیارد نفر و به‌طور دقیق ۵۱۵ میلیون نفر، از ۳۱ مارس به صورت ماهانه از سرویس پخش آن استفاده می‌کنند. تعداد کاربران فعال اسپاتیفای نشان‌دهنده افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته و تغییر ۵ درصدی نسبت به سه ماهه گذشته است. اسپاتیفای گفت که رشد کاربران ۱۵ میلیون نفر بیشتر از انتظارات آن بوده است. مدیر عامل شرکت، دانیل اک اظهار داشت که این نتایج نشان‌دهنده دومین سه ماهه بزرگ رشد کاربر این سرویس از زمان انتشار است. در همین حال، تعداد مشترکان پولی این پلتفرم در حال حاضر به ۲۱۰ میلیون رسیده است که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

در اواخر ژانویه، شرکت اسپاتیفای اعلام کرد که ۶ درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج می‌کند. تخمین زده می‌شود که این تعدیل نیرو تقریباً ۶۰۰ کارمند را تحت تأثیر قرار دهد. اخیراً این شرکت اعلام کرد که چند پروژه جانبی از جمله برنامه صوتی لایو به سبک Clubhouse و بازی موسیقی Heardle به سبک Wordle را تعطیل خواهد کرد‌. دنیل اک، مدیر عامل شرکت، اعلام کرد که اولویت‌های کلیدی شرکت برای سال ۲۰۲۳ سرعت و کارایی است.

تعداد کاربران اسپاتیفای

اسپاتیفای به زیان خالص ۲۲۵ میلیون یورویی (حدود ۲۴۸ میلیون دلار) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ اشاره کرد. در مقیاس مقایسه، در مدت مشابه سال گذشته ضرر خالص حدود ۱۳۱ میلیون یورو (حدود ۱۴۵ میلیون دلار) بود. البته، این آمار نسبت به ضرر ۲۷۰ میلیون یورویی (حدود ۲۹۸ میلیون دلار) سه ماهه گذشته امیدوارکننده است. ضررهای این چنینی برای کسب و کاری که به طور کلی رشد را نسبت به سود سه ماهه در اولویت قرار می‌دهند، غیرمعمول نیست. میانگین درآمد هر کاربر نیز ۱ درصد کاهش یافته و به ۴.۳۲ یورو (حدود ۴.۷۷ دلار) رسیده که احتمالاً نتیجه کاهش قیمت‌ها و هزینه‌های پایین‌تر اسپاتیفای برای جذب مشتریان در بازارهای جدید است.

با وجود شایعات منتشرشده، هنوز مشخص نیست که چه زمانی ممکن است سطح HiFi اسپاتیفای با کیفیت بالاتر راه‌اندازی شود. این شرکت بیش از دو سال پیش سرویس جدید را معرفی کرد و در آن زمان اعلام کرد که صدای بدون افت با کیفیت CD را برای گوش‌دادن به کاربران ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد که HiFi از نقطه نظر فنی کاملاً آماده است، اما شایعه شده است که برنامه‌های اولیه اسپاتیفای برای دریافت هزینه اضافی برای HiFi توسط رقبای اپل و آمازون تضعیف شده است که این سرویس را بدون دریافت هزینه اضافی برای کاربران ارائه می‌دهند.

اسپاتیفای بیشترین مشترکین را در بین هر سرویس پخش موسیقی دارد، اگرچه سال‌ها از انتشار رسمی ارقام قابل مقایسه توسط رقبایی مانند اپل و آمازون می‌گذرد. از نظر تعداد کاربران فعال ماهانه، اسپاتیفای ۵۱۵ میلیون کاربر فعال دارد. این در حالی است که تعداد کاربران فعال برنامه‌های Tencent Music Entertainment تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۵۶۷ میلیون در ماه گزارش شده است. یوتیوب نیز مدعی است که بیش از دو میلیارد کاربر از پلتفرم آن برای پخش موسیقی در سال ۲۰۲۰ بازدید کرده‌اند. اما با توجه به اینکه Tencent Music در سه سرویس پخش مختلف پخش می‌شود (QQ Music، Kugou و Kuwo) و یوتیوب یک سرویس پخش ویدیو است، مقایسه این پلتفرم‌ها با اسپاتیفای چندان منطقی نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.