تعداد مشترکین پرمیوم اسپاتیفای به ۲۲۰ میلیون رسید

شرکت اسپاتیفای روز گذشته در آخرین گزارش درآمد خود اعلام کرد که تعداد مشترکین پرمیوم این پلتفرم تا ۳۰ ژوئن به ۲۲۰ میلیون و تعداد کاربران فعال ماهانه به ۵۵۱ میلیون رسیده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۷ و ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. به‌طور کلی، عملکرد اسپاتیفای از پیش‌بینی‌های این شرکت بهتر بوده است.

در حالی که تعداد کاربران و مشترکین اسپاتیفای افزایش یافته است، این شرکت به‌طور متوسط درآمد کمتری از هر یک از آنها کسب می‌کند. اسپاتیفای در گزارش جدید اعلام کرد درآمدی که به‌طور میانگین به ازای هر کاربر کسب می‌کند، در حال حاضر ۴.۲۷ یورو (حدود ۴.۷۲ دلار) است. در این مورد ما شاهد افت ۶ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم. این پلتفرم بزرگ استریم موسیقی در سه‌ماه گذشته نیز به‌طور میانگین ۴.۷۹ دلار از هر کاربر درآمد کسب می‌کرد. بنابراین در فصل اخیر کاهشی جزئی را تجربه کرده است.

افزایش قیمت سرویس اشتراکی اسپاتیفای

گزارش درآمد سه ماهه دوم اسپاتیفای کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن منتشر شد که این شرکت اعلام کرد قیمت سرویس اشتراکی خود را در ایالات متحده و چندین بازار دیگر در سراسر جهان افزایش می‌دهد. در ماه‌های اخیر، قیمت اشتراک سایر سرویس‌های استریم موسیقی نظیر اپل موزیک، آمازون موزیک، تایدل و یوتیوب موزیک پریمیوم نیز به‌طور مشابه افزایش یافته است. هدف از افزایش قیمت اشتراک سرویس پرمیوم اسپاتیفای درآمدزایی بیشتر به ازای هر کاربر است، اگرچه تاثیر آن تا سه‌ماهه آینده قابل مشاهده نخواهد بود.

در همین حال، سال ۲۰۲۳ پس از اینکه دانیل اک، مدیرعامل شرکت اعلام کرد که این شرکت روی «سرعت و بهره‌وری» متمرکز است، کار اسپاتیفای با تعدادی از نیروهای آن به اتمام رسید. این سازمان ۶ درصد از نیروی کار جهانی‌اش، معادل ۶۰۰ کارمند خود را در ژانویه اخراج و سرویس اسپاتیفای لایو (رقیب کلاب‌هاوس) و Heardle (رقیب Wordle) را تعطیل کرد. پس از آن، در ماه ژوئن ۲۰۰ نیروی دیگر را از بخش پادکست حذف کرد.

این شرکت در سه‌ماهه اخیر ۳۰۲ میلیون یورو (حدود ۳۳۳ میلیون دلار) زیان خالص ثبت کرد. ضرر خالص این شرکت در فصل دوم سال گذشته به ۱۳۸.۵ میلیون دلار رسیده بود. البته با توجه به افزایش تعداد مشترکین اسپاتیفای، این آمار برای شرکتی که رشد را نسبت‌ به سود سه‌ماهه در اولویت قرار می‌دهد، چندان تعجب‌آور نیست. اما واضح است که شرکت باید برای کاهش این ضررها در آینده تلاش کند.

تعداد مشترکین پرمیوم اسپاتیفای به 220 میلیون رسید

گزینه پخش HiFi در اسپاتیفای

در گزارش جدید درآمد اسپاتیفای هیچ اشاره‌ای به گزینه پخش HiFi در سرویس استریم نشده است. این شرکت بیش از دو سال پیش این قابلیت را معرفی کرد و توضیح داد که با آن امکان پخش موسیقی با کیفیت سی‌دی‌های اورجینال روز دنیا فراهم می‌شود. اخیراً، بلومبرگ گزارش داد که قابلیت HiFi ممکن است به عنوان بخشی از اشتراکی گران‌تر ارائه شود که امکان دارد در اواخر سال جاری در بازارهای غیر آمریکایی منتشر شود. براساس شایعات، این شرکت در نظر دارد ماهانه ۱۹.۹۹ دلار برای ردیف پخش جدید خود با نام «Platinum» دریافت کند که در کنار سایر ویژگی‌ها، قابلیت HiFi را ارائه می‌دهد.

بسیاری از رقبای نزدیک اسپاتیفای به‌طور منظم گزارش تعداد کاربران خود را منتشر نمی‌کنند. اما اسپاتیفای خود را محبوب‌ترین سرویس پخش صوتی در جهان معرفی می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.