تصاویر ثبت‌شده با دوربین تله‌فوتو هواوی P60 Pro کیفیت تصویربرداری این گوشی‌ را نشان می‌دهند

huawei p6 pro 6401e889d35f704565bc1e1d

انتظار می‌رود هواوی به‌زودی از پرچم‌داران جدید سری P60 رونمایی کند. گوشی‌های سری P این برند همیشه ازنظر تصویربرداری، ویژگی‌های جذابی ارائه می‌دهند و حالا افشاگر معروف Digital Chat Station در حساب ویبو خود تصاویری به‌اشتراک گذاشته است که گفته می‌شود با دوربین پریسکوپی هواوی P60 پرو ثبت شده‌اند.

دوربین پریسکوپی هواوی P60 Pro به‌نحوی در بدنه‌ی داخلی گوشی قرار داده شده است تا از منشور برای انتقال نور از لنز به حسگر استفاده کند. این راهکار به ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال بهتر در دوربین گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند، زیرا درحالت عادی، ابعاد کوچک بدنه‌ی این محصولات، در ارائه‌ی قابلیت‌ بزرگ‌نمایی اپتیکال، محدودیت ایجاد می‌کند.

به گزارش فون‌آرنا، دوربین معمولی گوشی‌های هوشمند از ماتریس رنگی RGB (رنگ قرمز، سبز و آبی) استفاده می‌کند و از چهار پیکسل تشکیل شده است که شامل یک پیکسل قرمز، دو پیکسل سبز و یک پیکسل آبی می‌شود. ماتریس رنگی RYYB دو پیکسل سبز را با پیکسل‌های زرد جایگزین می‌کند. این راهکار اولین‌بار در گوشی هواوی P30 Pro مورد استفاده قرار گرفت که باعث می‌شود نور دریافتی حسگر دوربین آن بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد و عکس‌های تله‌فوتو را روشن‌تر ثبت کند. هواوی استفاده از ماتریس RYYB را با عرضه‌ی P50 Pro متوقف کرد اما اگر گزارش Digital Chat Station واقعیت داشته باشد، این ویژگی امسال در پرچم‌دار جدید برند چینی ارائه خواهد شد.

طبق گزارش‌های اخیر، هواوی درحال‌کار روی الگوریتم‌های سفارشی جدیدی است که هدف آن‌ها بهبود کیفیت تصاویر بزرگ‌نمایی‌شده در P60 Pro و دوربین پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی آن است. این دوربین احتمالاً از حسگر OmniVision OMB بهره خواهد برد. علاوه‌براین انتظار می‌رود دوربین اصلی این گوشی از ویژگی دیافراگم متغیر بهره ببرد زیرا سال گذشته P50 Pro با این قابلیت عرضه شد. ویژگی مذکور به کاربران اجازه می‌دهد میزان تاری و عمق‌میدان را در عکس‌ها تنظیم کنند.

هی گنگ، رئیس دستگاه‌های هوشمند هواوی عکس‌هایی که با دوربین تله‌فوتو یکی از گوشی‌های معرفی نشده‌ی این برند گرفته شده را به‌اشتراک گذاشته است. این تصاویر به‌احتمال زیاد با دوربین پریسکوپی هواوی P60 پرو ثبت شده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.