تسهیل و شفافیت در ارائه خدمات، اولویت وزارت علوم در صدور مجوزهای کسب و کار

نشست هم اندیشی پیرامون بررسی فرایندهای صدور مجوز درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و بهره برداری از سرویس صدور شناسه یکتا در حوزه خدمات وزارت عتف به میزبانی اداره کل فناوری اطلاعات وزارت علوم و با حضور معاون و کارشناسان مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت اقتصاد و دارایی و کارشناسان مراجع صدور مجوز در ستاد وزارت عتف و سازمان‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست محمدهادی زاهدی مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ۱۶ ماه گذشته در خصوص اتصال سامانه‌های مرتبط با صدور مجوز کسب و کار وزارت عتف به سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور گفت: در حال حاضر ۱۱ خدمت در حوزه وزارت علوم به عنوان صدور مجوز در درگاه ملی وجود دارد و رویکرد وزارت علوم تسهیل و شفافیت در ارائه خدمات، اولویت وزارت عتف در صدور مجوزهای کسب و کار است.
دکتر زاهدی با اشاره به  پیاده سازی سرویس صدور شناسه یکتا در پلت فرم ابری سرویس‌های وزارت عتف بر لزوم بهره برداری از این سرویس توسط مراجع صدور مجوز تا پایان مهلت قانونی تاکید کرد.
در این دیدار  دکتر طرفدار مقدم معاون مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت اقتصاد و دارایی با قدردانی از تعاملات سازنده نمایندگان وزارت علوم با آن مرکز در طی ماه های گذشته اعلام داشت: طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، از این پس همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند. وی درگاه ملی مجوزها را اقدامی مهم در راستای تسهیل و روان سازی صدور مجوزها، شفاف سازی فرآیندها و رفع موانع تولید و ارائه خدمت با مشارکت مردم دانست.
در ادامه نشست،  گزارش وضعیت وزارت عتف در داشبورد درگاه ملی مجوز، با شناسایی مغایرتهای موجود در اطلاعات مربوط به عناوین مجوزها و نیازهای درگاه درخصوص فرایندهای صدور مجوز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست با طرح مشکلات فنی وزارت امور اقتصاد و دارایی در مورد بهره برداری از سرویس استعلام مدرک تحصیلی نتایج مطلوبی درخصوص بهره مندی از سرویس مذکور حاصل شد که به تسهیل فرایند اخذ کلیه مجوزها برای متقاضیان کمک شایانی خواهد نمود.
مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم با تاکید بر پیاده سازی آخرین نسخه سرویس های مربوط به صدور مجوزها و دریافت شناسه یکتا و انجام تکالیف مرتبط با تبدیل مجوزهای کاغذی، عنوان داشت: تا حصول نتیجه قطعی و رسیدن به جایگاه مطلوب وزارت علوم در رتبه بندی های بهبود مجوزهای کسب و کار، جلسات کارگروه به طور منظم برگزار و مصوبات هر جلسه پیگیری خواهد شد.

نوشته تسهیل و شفافیت در ارائه خدمات، اولویت وزارت علوم در صدور مجوزهای کسب و کار اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.