تسهیلات ویژه برای جذب نوآوران ایرانی خارج از کشور در شتاب‌دهنده‌ها

رئیس مرکز شتاب‌دهی نوآوری از تسهیلات ویژه معاونت علمی برای جذب نوآوران ایرانی خارج از کشور در شتاب‌دهنده‌ها خبر داد.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهدی عظیمیان که در گردهمایی بزرگ شتاب‌دهنده‌های منتخب ایران سخن می‌گفت، شتاب دهنده‌ها را یکی از ارکان مهم زیست بوم فناوری توصیف کرد و اقدام معاونت در برگزاری این گردهمایی را امری مغتنم شمرد.

وی ترویج فرهنگ کارآفرینی را از جدی ترین دغدغه های مرکز شتاب‌دهی نوآوری برشمرد و از برگزاری ۶۰۰ رویداد در این خصوص در مرکز خبر داد.

عظیمیان، کمک به ایجاد استارتاپ های پایدار را از دیگر دغدغه های این مرکز دانست و بر نقش میانجیگرانه شتاب‌دهنده‌ها در تحقق این مهم اشاره کرد و افزود: در این سرفصل ۷۶ شتاب‌دهنده عضو داریم.

رئیس مرکز شتاب‌دهی نوآوری ادامه داد: حمایت از فضای کار اشتراکی سرفصلی است که این روزها در دست داریم و این تکلیفی است که معاونت علمی بر عهده ما گذاشته است و در این بخش هم ۲۶ عضو داریم.

عظیمیان با بیان اینکه مرکز شتاب دهی نوآوری بیشتر حمایت های غیرمالی را در دستور کار دارد، گفت: آموزش، کمک به جذب تیم ورودی، زنده کردن بحث رویدادهای کارآفرینی و … از جمله این اقدامات است.

وی همچنین در پایان از مصوبه جدیدی که مرکز شتاب دهی نوآوری با مرکز تعاملات بین المللی خبرداد و گفت: براساس این مصوبه، شتاب دهنده ها می توانند میزبان ایرانیان خارج از کشور شده و به جذب آنها اقدام کنند و از گرنت معاونت برخوردار شوند.

گفتنی است، مرکز شتاب‌دهی نوآوری ذیل سازمان پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی با محوریت کمک به شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم استارتاپی در ایران فعالیت دارد.

سیاست‌های این مرکز در مسیر راهبری و مدیریت این موضوع، بر مبنای توسعه همه جانبه زیست بوم استارتاپی ایران با محوریت بخش خصوصی و توسعه متوازن فعالیت استارتاپی در تمام استان‌های کشور برنامه‌ریزی شده است.

«ترویج فرهنگ کارآفرینی» و «کمک به ایجاد و رشد استارتاپ‌های پایدار در کشور» به عنوان دو هدف استراتژیک این مرکز مشخص شده است.

اهم اقدامات مرکز شتاب‌دهی نوآوری برای تحقق این اهداف در سرفصل‌های کمک به برگزاری رویدادهای کارآفرینی و همچنین ایجاد و تقویت فضاهای کاری اشتراکی و شتاب‌دهنده‌های نوآوری خلاصه می‌شود. همچنین برگزاری سالانه رویداد پردیس‌سامیت در محل پارک فناوری پردیس با هدف گردهمایی، آموزش، انتقال تجربه و شبکه‌سازی بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور شامل مدیران شتاب‌دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی، برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی، مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر و صندوق‌ها و … از دیگر برنامه‌های جاری این مرکز است.

نوشته تسهیلات ویژه برای جذب نوآوران ایرانی خارج از کشور در شتاب‌دهنده‌ها اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.