تست RTX 4090D PGF زوتاک: بزرگترین پردازنده گرافیکی دسکتاپ در بازار

امسال، شرکت انویدیا سه کارت گرافیک از سری SUPER و یک محصول طراحی شده به طور خاص برای بازار کشور چین عرضه کرد. همانطور که می‌دانید کارت گرافیک RTX 4090D نسخه کاهش یافته‌ای از طراحی اصلی RTX 4090 است که برای رفع محدودیت‌های صادراتی برای چین طراحی شده است. شرکت ZOTAC همچنین مدل PGF خود را به‌روزرسانی کرده است که در حال حاضر به عنوان طراحی پرچمدار این شرکت شناخته می‌شود.
کارت گرافیک RTX 4090D PGF شرکت زوتاک در ظاهر مشابه مدل اصلی است، اما مشخصات گرافیک زیربنایی آن متفاوت است. به عنوان یادآور باید گفت که نسخه D دارای ۱۴۵۹۲ هسته CUDA و قدرت گرافیکی کل محدود به ۴۲۵ وات است (نسبت به ۱۶۳۸۴ هسته و توان ۴۵۰ وات کاهش یافته است). هیچ کارت گرافیک RTX 4090D موجود در بازار، به جز برخی نسخه‌های نرم‌افزاری OC موجود برای مدل‌های خاص، از اورکلاک کارخانه‌ای پشتیبانی نمی‌کند.

کارت گرافیک PGF نیز قربانی محدودیت‌های توان شده است، اما تنها در تنظیمات پیش‌فرض. این کارت گرافیک توان پیش‌فرض ۴۲۵ وات و حداکثر ۵۳۰ وات را برای اورکلاکینگ ارائه می‌دهد، که به نظر می‌رسد برای غلبه بر نسخه RTX 4090 کافی باشد. همانطور که قبلاً اشاره شد، اورکلاکینگ کارت گرافیک RTX 4090D در زمان عرضه این کارت‌ها به بازار بیشتر بی‌معنی بود زیرا به درستی کار نمی‌کرد. متأسفانه، با گذشت دو ماه، این وضعیت تغییر چندانی نداشته است.

تست RTX 4090D PGF زوتاک: بزرگترین پردازنده گرافیکی دسکتاپ در بازار
کارت گرافیک RTX4090D PGF شرکت زوتاک، منبع: Expreview

علاوه بر بایوس (BIOS)، کارت گرافیک PGF به دلیل ظاهرش بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد تا مشخصات آن. طراحی sneaker shoe چیزی نیست که هر علاقمند به کارت‌های گرافیکی از آن استقبال کند، اما با این حال باید اعتراف کرد که این بزرگترین کارت گرافیک نسخه RTX 4090D در بازار است. این کارت دارای سه فن ۱۱ سانتیمتری است (معمولاً فن‌های ۹ تا ۱۰ سانتیمتری را مشاهده می‌کنیم). ابعاد این کارت گرافیک ۳۸.۱×۱۵.۴×۷.۴ سانتیمتر خواهد بود، به این معنی که نه تنها ارتفاع آن زیاد است بلکه بسیار ضخیم هم هست. برای دادن یک نگاه کلی باید گفت که کارت گرافیک PGF در واقع بلندتر از Gigabyte RTX 4090 AORUS Master است که ۳۵ سانتیمتر طول دارد.
نکته جالب این است که از آنجایی که کارت گرافیک RTX 4090 PGF اصلی دیگر تولید نمی‌شود، نسخه RTX 4090D PGF به بزرگترین کارت گرافیک دسکتاپ فعلی در بازار تبدیل شده است.

این کارت گرافیک دارای حداکثر TGP بالا و طراحی PCB با ۲۸ فاز قدرت قدرتمند است. با وجود فضای فناوری، این محصول دچار مشکلاتی در ارائه قابلیت اورکلاک بیشتر شده است. تیم Expreview تنها موفق به افزایش ۳.۷ درصدی عملکرد کارت گرافیک ZOTAC RTX 4090D PGF شده‌اند.

تست RTX 4090D PGF زوتاک: بزرگترین پردازنده گرافیکی دسکتاپ در بازار
اورکلاک، منبع: Expreview

کارت گرافیک RTX 4090D PGF شرکت زوتاک در حال حاضر در کشور چین موجود است و انتظار می‌رود که در بازار سایر کشورها عرضه نشود. این کارت گرافیک در حال حاضر بالاترین سطح عملکرد را دارد با این وجود در زمینه اورکلاک نتوانسته است انتظارات را برآورده کند. ما شما را به بررسی کامل برای جزئیات بیشتر، مانند آزمون‌های نویز و خنک‌کنندگی، و اینکه آیا چنین خنک‌کننده بزرگی حتی نیاز است یا خیر، تشویق می‌کنیم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.