تست مقاومت آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر شد [+ویدیو]

اخیرا تست مقاومت آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر شده است. پرچمدار تازه نفس اپل انتظارها را نقش برآب کرد تا نشان دهد که چقدر در برابر فشار، ضعیف عمل می‌کند.

کانال یوتیوب JerryRigEverything که ید طولایی در زمینه شکنجه گوشی‌های هوشمند دارد و ویدئوهایش بازدید بسیار زیادی در این پلتفرم ویدئویی دارد، به سراغ پرچمدار تازه به دنیا آمده اپل رفته و او را شکنجه داده است.

جری در این ویدئو قصد دارد تست مقاومت آیفون ۱۵ پرو مکس را در برابر خط و خش، حرارت، فشار و غیره بسنجد تا ببیند که این گوشی چقدر مقاومت دارد. اما در کمال تعجب دیده شد که آیفون ۱۵ پرو مکس با وجود بدنه تیتانیومی در برابر فشار بسیار ضعیف است و با یک فشار عادی شیشه پشت نمایشگر به یکباره خرد می‌شود. در ادامه مطلب می‌توانید ویدئوی تست مقاومت جدیدترین گوشی اپل را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: گوشی‌های آیفون ۱۵ با قیمت نجومی به ایران رسیدند!

تست مقاومت آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر شد

کانال یوتیوب JerryRigEverything ویدیوی آزمون دوام گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل را منتشر کرده است. در طول تست مقاومت، می‌توانیم ببینیم که قاب تیتانیومی در آزمون‌های خراش، حرارت و سمباده به‌شدت آسیب دید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تیتانیوم با حرکت تیغ دچار خراش شد. در صورتی که شیشه‌ پشتی مقاومت بسیار بالاتری داشت. صفحه‌نمایش و دوربین‌ها تست خراش را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

تست مقاومت آیفون 15 پرو مکس منتشر شد

تست مقاومت آیفون 15 پرو مکس منتشر شد

زمان آن رسیده تا ببینیم ساختار هیبریدی آلومینیوم-تیتانیوم چقدر باعث افزایش استحکام آیفون ۱۵ پرو مکس شده‌ است. در ادامه‌ ویدیو، شخص شروع به فشار دادن دستگاه می‌کند. در عرض چند ثانیه صدایی شنیده می‌شود و شیشه‌ پشتی به‌طور کامل می‌شکند. او می‌گوید:

«نمی‌توانستم این مورد را پیش‌بینی کنم. ۱۱ سال است که آزمون دوام گوشی‌های هوشمند را انجام داده‌ام و اکثر گوشی‌ها به‌ویژه آیفون‌ها تقریباً هرگز نمی‌شکستند. اما در مورد آیفون ۱۵ پرو مکس خیلی زود این اتفاق افتاد.»

البته صفحه‌نمایش و قاب دستگاه از آزمون نجات پیدا می‌کنند و سالم باقی می‌مانند و فقط شیشه‌ پنل پشتی در برابر فشار تسلیم می‌شود.

JerryRigEverything احتمال می‌دهد که این اتفاق ممکن است به‌دلیل داشتن تیتانیوم با پنج برابر استحکام کششی نسبت‌ به آلومینیوم باشد که باعث می‌شود شیشه‌ پشتی نتواند فشار و انعطاف را هم تحمل کند. از طرف دیگر، اپل امسال قیمت تعویض شیشه‌ پشتی را به‌طرز چشمگیری ارزان‌تر کرده و از ۵۰۰ دلار به ۲۰۰ دلار کاهش داده؛ هرچند در مقایسه با قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس هزینه‌ قابل‌توجهی است.

ویدیو زیر نگاهی به‌ طراحی جدید اپل در آیفون ۱۵ پرو مکس ارائه می‌دهد و همچنین اطلاعات جالبی در مورد تیتانیوم دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تست مقاومت آیفون ۱۵ پرو مکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.