تست شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی GT5 ؛ شارژ کامل در تنها ۱۲ دقیقه!

بالاخره در تست شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی GT5 مشخص شد که مدت زمان شارژ کامل باتری این پرچمدار ریلمی چقدر به طول می‌انجامد.

فناوری فست شارژ یا همان شارژ سریع یکی از فناوری‌های نوین و کاربردی در باتری‌های وسایل الکترونیکی به خصوص گوشی موبایل است که در مواقع بسیار زیادی کاربرد و ارزش خود را نشان می‌دهد. اوایل سال جاری بود که گوشی‌های جدید ریلمی با شارژر پرقدرت ۲۴۰ واتی رسماً معرفی شدند ولی تاکنون کسی نمی‌دانست که گوشی‌های مجهز به این شارژر پرقدرت، در چه تایمی از باتری صفر به ۱۰۰ می‌رسند.

یکی از این گوشی‌ها ریلمی GT5 است که یک گوشی بالارده محسوب می‌شود. در این مطلب، تست شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی GT5 را منتشر کرده‌ایم که شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: فناوری شارژ بی‌سیم گجت‌های هوشمند از راه دور معرفی شد؛ آغازی بر پایان شارژرها؟

تست شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی GT5

اوایل سال میلادی جاری بود که شارژر ۲۴۰ واتی Realme رسما معرفی شد. چنین سیستمی تا کنون در ۲ مدل موبایل این برند به کار برده شده است. دومین مدل گوشی با این فناوری شارژ با نام Realme GT5 شناخته می‌شود. اگر برای شما سوال است که شارژر ۲۴۰ وات Realme GT5 در چند دقیقه باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپری را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند، بیاید با هم به بررسی آن بپردازیم.

طبق ادعای سازنده، با گوشی Realme GT5 می‌توانید شارژ کامل ۰ تا ۱۰۰ را در ۱۰ دقیقه انجام دهید. حتی ۲۰ درصد شارژ را تنها در ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه خواهید داشت.

البته این چیز جدیدی نیست و رکورد قبلی هم در دست همین برند است. گوشی Realme GT3 در چین و اوایل سال جاری از سیستم شارژ ۲۴۰ واتی SuperVOOC استفاده می‌کرد.

تست شارژر 240 واتی ریلمی GT5

تست شارژر 240 واتی ریلمی GT5

این تست سرعت شارژ با استفاده از شارژر ۲۴۰ واتی SuperVOOC و کابل USB-C دو طرفه ضخیم که همراه با ریلمی GT5 ارائه می شود، انجام شده است. سرشارژ با مشخصات حداکثر خروجی ۲۰ ولت و ۱۲ آمپر عرضه می‌شود که به ۲۴۰ وات تعبیر می‌شود.

همچنین با استاندارد PD 3.0 سازگار است و سرعت ۶۵ وات (۲۰ ولت / ۳.۲۵ آمپر) را ارائه می‌دهد که برای اکثر تلفن‌های دیگر، تبلت‌ها و حتی برخی از لپ‌تاپ‌های کم‌مصرف به اندازه کافی خوب است.

این بزرگترین سرشاژر بازار نیست اما چیزی هم نیست که بخواهید در جیب خود حمل کنید. در مجموع ۲۱۰ گرم وزن دارد که شامل ۱۷۰ گرم برای شارژر و ۴۰ گرم برای کابل می‌شود.

گوشی ریلمی GT5 یک باتری دو سلولی ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. در حقیقت این باتری بین دو سلول ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی تقسیم شده است. این دستگاه دارای یک سیستم خنک‌کننده ۹ لایه است که تضمین می کند عملکرد حرارتی از کنترل خارج نمی‌شوند و در مجموع ۶۰ (شصت) لایه اقدامات ایمنی دارد.

طبق ادعای این شرکت، شارژ سریع باتری را بیشتر از شارژ معمولی خراب نمی‌کند. در واقع، Realme آزمایش‌هایی را انجام داده و باتری پس از ۱۶۰۰ دوره شارژ، ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ کرد. این حتی ماندگاری باتری بهتری نسبت‌به تعهد ۸۰۰ بار شارژ است.

تست شارژر 240 واتی ریلمی GT5
تست شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی GT5

طبق نمودار بالا، شارژر ۲۴۰ وات Realme GT5 توانست شارژ کامل را دقیقاً در ۱۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه انجام دهد. خب این با زمان ۱۰ دقیقه‌ای تبلیغ شده تفاوت دارد اما واقعا بسیار سریع است.

حتی بهتر این‌که فقط طی ۳۰ ثانیه باتری تا ۸ درصد شارژر می‌شود. همچنین پس از ۱ دقیقه به ۱۵ درصد می‌رسد. همچنین در کمتر از ۱ دقیقه و نیم به ۲۰ درصد خواهد رسید.

سپس به طور پیوسته پس از ۴ دقیقه به ۵۰ درصد و در ۸ دقیقه به ۸۰ درصد دست یافت. بعد از آن اوضاع کمی کند شد زیرا در دقیقه ۱۰ به ۹۳ درصد و سپس پس از ۱۱ دقیقه به ۹۷ درصد رسیدیم. برای مقایسه می‌توانید عملکرد رقبای دیگر این گوشی را ببینید:

تست شارژر 240 واتی ریلمی GT5

تست شارژر 240 واتی ریلمی GT5

همچنین ۳ نکته لازم به ذکر است:

  1. دمای محیط عامل مهمی در زمان شارژ شدن است. این آزمایش در دمای اتاق ۲۳ درجه سانتی‌گراد انجام شد.
  2. طی این تست نمایشگر روشن بوده تا درصدها ثبت شود. در نتیجه اختلاف زمان ثبت شده با ادعای کمپانی، کمی از این بخش نشات می‌گیرد.
  3. دمای دستگاه در طول فرآیند تست به مانند اکثر گوشی‌های دیگر بوده و گرمای غیرعادی گزارش نمی‌شود.

بر اساس این عملکرد، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که Realme و بقیه گروه BBK در خط مقدم بازی شارژ سریع هستند و مرزها را می‌شکافند. شارژ کامل گوشی در زمان کمتری نسبت به تهیه یک صبحانه ساده هنوز یک تجربه سورئال است و ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که فناوری شارژ ۲۴۰ واتی زودتر به گوشی‌ها و بازارهای بیشتری راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما دربارهسرعت بالای شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی GT5 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منیع: ترنجی

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.