تست اولین SSD PCIe 5.0 وارد بازار شده CFD Gaming با نویز فن بالا

به تازگی یکی از علاقه‌مندان تجهیزات سخت افزاری کامپیوتری اولین SSD های PCIe 5.0 مدل CFD Gaming بر روی دستگاه خود نصب کرده و با اشتراک نتایج آن در توییتر مشخص شده که صدای نویز فن و سیستم خنک کننده این درایو بیش از حد انتظار بوده است.

در حالی که نزدیک یک سالی می‌شود که پلتفرم‌های پشتیبانی کننده سخت‌افزاری برای استفاده از این نوع SSD ها در دسترس قرار گرفته اما شرکت‌های تولید کننده فعلا عرضه گسترده این محصولات را آغاز نکرده‌اند و درایوهای CFD Gaming اولین SSD های نسل پنج که وارد بازار شده است.

این در حالی است که چندین ماه از عرضه پلتفرم‌های جدید اینتل با پشتیبانی از PCIe 5.0 گذشته و به ندرت درایوهای SSD با پشتیبانی از این پلتفرم وارد بازار شده‌اند. با این حال درایو CFD Gaming با ظرفیت ۲ ترابایت وارد بازار شده و همانطور که در این ویدئو توییتری نیز می‌توان دید نویز فن مقداری زیاد و نامناسب است. نسل جدید SSD های PCIe 5.0 به دلیل ایجاد گرمای زیاد اغلب قرار است با خنک کننده اختصاصی عرضه شوند و کمپانی CFD نیز در همین راستا یک هیت سینک را با فن برای دفع گرمای SSD در آن قرار داده است.

فن SSD CFD Gaming

همانطور که در ویدئو بالا و در اکانت توییتری momomo_us نشان داده شده است، فن SSD CFD Gaming در طول تست‌ها با سرعت بالایی کار می‌کند و میزان نویز و عملکرد فن درایو ذخیره‌ساز حتی از فن پردازنده Core i7-13700K اینتل نیز بیشتر عنوان شده است. با این حال می‌توان یکی از دلیل آن را استفاده زیاد و تست‌هایی با توان عملکردی بالا دانست اما اگر این سرعت فن دائما بالا باشد یا چنین صدایی تولید کند این می‌تواند برای بسیاری از کاربران ناخوشایند باشد.

فن SSD CFD Gaming

با این وجود نتایج بنچمارک و اطلاعات داده شده توسط نرم‌افزار CrystalDiskMark تایید می‌کند که حافظه ذخیره‌ساز به راحتی می‌تواند به سرعت نوشتن و خواندن متوالی ۱۰ گیگابایت بر ثانیه و حتی فراتر نیز دست یابد. با این حال گفته شده که ظرفیت کمتر قرار است سرعت نوشتن کمتری نیز داشته باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.