ترس از تحریم‌های آمریکا، بدترین هفته لنوو در دو سال اخیر را رقم زد

لنوو در سال ۲۰۲۳ به لطف عرضه‌ی محصولات قدرتمند و متنوع، بخش بزرگی از بازار لوازم الکترونیکی به‌ویژه لپ‌ تاپ را از آن خود کرد و توانست ارزش سهامش را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش بلومبرگ، خوشحالی لنوو برای افزایش سهام خود در سال ۲۰۲۳ چندان پایدار نبود و این شرکت، سال ۲۰۲۴ را با افت بیش از ۲۵ درصد از ارزش سهام خود آغاز کرد.

ارزش سهام لنوو در هفته‌ی اخیر ۱۲ درصد کاهش داشته و این موضوع، به افت ۱٫۸ میلیارد دلاری ارزش بازار این شرکت سرشناس منجر شده است.

نمودار ارزش مالی شرکت لنوو در فاصله فوریه ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴

بخشی از کاهش قابل‌ توجه سهام لنوو به‌دلیل انتشار پیش‌نویس لایحه‌ای در مجلس آمریکا است که بر اساس آن، برخی از شرکت‌های فناوری چینی در آینده امکان امضای قرارداد مستقیم با شرکت‌های آمریکایی را نخواهند داشت.

مقاله‌های مرتبط

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی، بخش قابل‌ توجهی از سهام‌داران شرکت‌های مطرح از جمله لنوو را به فروش سهام این شرکت‌ها وادار کرده است؛ در نهایت ضربه‌ی اصلی این وضعیت به صاحبان شرکت‌های چینی و ارزش سهام آن‌ها وارد می‌شود.

کارشناسان بلومبرگ علاوه بر تحریم‌های آمریکا، کاهش تقاضا برای خرید لپ تاپ لنوو و سایر لپ تاپ‌های موجود در بازار را نیز دلیل دیگری برای کاهش شدید سهام لنوو می‌دانند. این وضعیت در حالی است که قیمت لپ تاپ های لنوو غالباً رقابتی تعیین می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.