تراشه مغزی نورالینک عملکرد خوبی داشته

بیگ بنگ: به گفته ایلان ماسک، اولین فردی که تراشه مغزی نورالینک در سر او کاشته شده، به طور کامل بهبود یافته و توانسته تنها با فکر کردن نشانگر ماوس را حرکت دهد.

Is Elon Musks Neuralink

به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، ماسک در پلتفرم ایکس اعلام کرد: روند پیشرفت خوب است و به نظر می‌رسد بیمار به طور کامل بدون هیچ عوارض جانبی، بهبود یافته است. این فرد می‌تواند فقط با افکارش ماوس را روی نمایشگر حرکت دهد. به گفته وی نورالینک اکنون سعی می کند بیمار را وادار کند تا حد ممکن روی ماوس کلیک کند.

“ماسک” گفت که نورالینک اکنون در تلاش است تا بیشترین تعداد کلیک روی دکمه ماوس را از بیمار دریافت کند. نورالینک ماه گذشته پس از دریافت تاییدیه برای پذیرش داوطلب انسانی در ماه سپتامبر، تراشه تله‌پاتی(Telepathy) را با موفقیت در سر این بیمار کاشت. هویت اولین بیمار هنوز نامشخص است.

1089256516118642695

فناوری نورالینک از یک ربات برای قرار دادن ایمپلنت رابط مغز و کامپیوتر در ناحیه‌ای از مغز که تصمیم به حرکت را کنترل می‌کند، استفاده می‌کند. این سیستم شامل یک تراشه کامپیوتری است که به سیم‌های انعطاف‌پذیر کوچکی متصل شده که توسط یک ربات به مغز متصل می‌شوند. ربات تکه کوچکی از جمجمه را برمی‌دارد، الکترودهای نخ مانند را به نواحی خاصی از مغز متصل می‌کند، حفره ایجاد شده را بخیه می‌زند و تنها بقایای قابل مشاهده، جای زخم باقی مانده از برش است.

ماسک گفت که این جراحی فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و بیماران می‌توانند در همان روز به خانه بازگردند. مشخص نیست که آیا تمام این وعده‌ها برای اولین بیمار که ایمپلنت را دریافت کرده است صدق می‌کند یا خیر، اگرچه ماسک گفت که او به خوبی بهبود یافته است. با این حال، پس از اعلام ماسک مبنی بر اینکه اولین انسان ایمپلنت نورالینک دریافت کرده است، کارشناسان نگرانی‌های جدی در مورد ایمنی مطرح کردند.

ایلان ماسک می‌گوید اولین دریافت‌کننده تراشه نورالینک ماوس را با فکر کنترل می‌کند

دکتر “دین برنت” محقق افتخاری دانشگاه کاردیف، شروع آزمایش‌های انسانی را نگران‌کننده و هشداردهنده خواند. او گفت: سرعتی که ماسک با آن از عدم حضور در حوزه ایمپلنت‌های جراحی مغز و اعصاب به اظهارات گسترده جهانی در مورد آن رسیده است، نگران‌ کننده است. مسئله این است که او ارتش عظیمی از حامیان دارد که ممکن است برای این نوع کارها داوطلب شوند و من فکر می‌کنم وقتی صحبت از چسباندن چیزهایی به بدن افراد می‌شود، این بسیار خطرناک است.

در حالی که دکتر برنت گفت که اولین بیمار به احتمال زیاد ایمن خواهد بود، افزود که خطر بزرگ‌تر این است که مردم خوب پیش رفتن آن را ببینند و سپس عرضه شود، زیرا قرار نیست همه روش‌ها تحت نظر یکسان اجر ا شوند. وی افزود: «من این کار را انجام نمی‌دهم و اگر می‌توانستم با فردی که برای آن داوطلب شده صحبت کنم، سعی می‌کردم او را نیز منصرف کنم.»

ماسک گفته است که هدف اولیه نورالینک این است که به افراد اجازه دهد نشانگر ماوس یا صفحه کلید کامپیوتر را با استفاده از افکار خود کنترل کنند و به صورت بی‌سیم با جهان ارتباط برقرار کنند. این شرکت ادعا می‌کند که ما را قادر می‌سازد تا افکار، ترس‌ها، امیدها و اضطراب‌های خود را به اشتراک بگذاریم. همچنین می‌تواند به افراد فلج کمک کند تا دوباره راه بروند و سایر بیماری‌های عصبی را درمان کند.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: dailymail.co.uk , theguardian.com

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.