تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ رونمایی شد

کوالکام در کنفرانسی آنلاین با محوریت پردازنده‌های خانواده‌ اسنپدراگون، از چیپست میان‌رده جدید اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ رونمایی کرد. در حالی است که هنوز نه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ معرفی شده، نه اسنپدراگون ۷ نسل ۲، رونمایی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ دور از انتظار بود. جالب است بدانید که حتی تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ هم به تعداد انگشت‌شماری از دستگاه‌ها راه یافته است. حال باید ببینیم که آیا اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ آنقدر جذاب خواهد بود که وضعیت فعلی تراشه‌های این خانواده را تغییر دهد یا خیر.

مشخصات تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

رونمایی اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

کوالکام ادعا می‌کند که این تراشه جدید بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل‌توجهی را به ارمغان می‌آورد. فرکانس هسته Kryo اصلی این تراشه به ۲.۹۱ گیگاهرتز می‌رسد. این تراشه از ۸ هسته با پیکربندی ۴ + ۳ + ۱ بهره می‌برد و عملکرد آن در مقایسه با SD7 نسل ۱ بیش از ۵۰ درصد بهبود یافته است.

از سوی دیگر، پردازنده گرافیکی Adreno این تراشه که نام آن هنوز فاش نشده است، تا ۲ برابر نسبت به نسل قبل عملکرد را افزایش می‌دهد. در مورد بهره‌وری انرژی هم به‌طور میانگین شاهد ۱۳ درصد بهبود خواهیم بود.

معمولا در رونمایی‌های کوالکام جزئیات دقیقی در مورد CPU یا GPU منتشر نمی‌شود. اما خبر خوب این است که دستگاه‌هایی مجهز به این تراشه تا پایان این ماه روانه بازار می‌شوند. بنابراین نیاز نیست که مدت طولانی منتظر آنها بمانیم.

دیگر ویژگی‌ این تراشه سایه‌زنی با نرخ تغییر خودکار است که صحنه‌های بازی در پیش‌زمینه را با وضوح بالا ارائه می‌کند و برای کاهش مصرف انرژی و منابع، پس‌زمینه با وضوح پایین باقی می‌ماند. رندر حجمی یا Volumetric Rendering نیز ارائه می‌شود که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه شده بود.

در تراشه جدید کوالکام از ISP ارتقایافته سه‌گانه ۱۸ بیتی استفاده شده‌است که در شرایط نوری ضعیف عملکرد بهتری دارد و با ترکیب ۳۰ عکس این کار را می‌کند. علاوه بر این، این تراشه از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی و فیلمبرداری HDR پشتیبانی می‌کند.

در رابطه با هوش مصنوعی نیز موتور کوالکام عملکرد ۲ برابری بهبود‌یافته و ۴۰ درصد صرفه‌جویی در باتری در هر وات را ارائه می‌دهد.

در بخش ارتباطات نیز این تراشه از اسنپدراگون X62 5G با حداکثر سرعت دانلود ۴.۴ گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد. گفتنی است گوشی‌هایی که از این سری تراشه استفاده می‌کنند، بالاخره مجهز به ویژگی نسل بعدی سیم کارت‌ها iSIM همراه خواهند شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.