تحلیل تریلر جی‌تی‌ای ۶؛ همه‌ی آنچه ما دیدیم و شما احتمالاً ندیدید

پس از سال‌ها انتظار، بالاخره راک‌استار (Rockstar) اولین تریلر بازی GTA 6 را در اختیار طرفداران قرار داد. در تریلر جدید، با شخصیت‌های اصلی بازی، لوسیا و جیسون و دنیایی جنایی که در آن زندگی می‌کنند یعنی وایس سیتی که برداشتی از میامی فلوریدا است، آشنا می‌شویم.

این تریلر ۹۱ ثانیه‌ای شاید شامل گیم‌پلی نباشد و کوتاه به نظر برسد اما جزئیات زیادی را در خود جای داده است که پرداختن به آ‌ن‌ها می‌تواند اطلاعات خوبی در مورد بازی به ما بدهد. در هر صورت تریلر به ما حسی واقعی از آن چیزی می‌دهد که می‌توانیم در نهایت از بازی انتظار داشته باشیم. این بازی در حال حاضر برای عرضه در سال ۲۰۲۵ روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس در نظر گرفته شده است.

وایس سیتی؛ زیباتر از همیشه

جی‌تی‌ای 6
Grand Theft Auto VI 1 1

اولین نمایی که در تریلر جی‌تی‌ای ۶ می‌بینیم، منظره‌ای با آسمان صورتی رنگ و نخل‌های سرسبز باشکوه است که چشم را نوازش می‌کنند. از همان نمای اول می‌توان پی برد ما در فلوریدا هستیم که البته با نام ایالت لئونیدا در GTA 6 شناخته می‌شود. طبق اطلاعات موجود در GTA Wiki، نام لئونیدا از فاتح اسپانیایی خوان پونسه د لئون ای فیگروا (Juan Ponce de León y Figueroa) گرفته شده است که اولین سفر اروپایی به شبه‌ی جزیره‌ی فلوریدا را رهبری کرد.

در پس‌زمینه‌ی این صحنه، اولین نگاه را به خط افق وایس سیتی داریم و در حالی که در دوردست است، نشان می‌دهد که این شهر بزرگ‌تر و متراکم‌تر از لوس سانتوس در GTA 5 است. این شاید غیرمنتظره باشد، زیرا لس آنجلس که لوس سانتوس بر اساس آن ساخته شده است، بسیار بزرگتر از میامی در زندگی واقعی است. در ادامه نگاهی هم به زندان شهر می‌اندازیم که با برج‌های دیده‌بانی و محیط حصارکشی شده قابل تشخیص است.

از طرفی این یک بازی از سری GTA است، بنابراین باید به وسایل نقلیه‌ای که از این صحنه عبور می‌کنند نیز توجه کنیم. اگر به سمت پل در پیش‌زمینه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یک قایق توسط یک وانت در حال حمل است. این ما را به یاد ماموریت Father/Son در GTA 5 می‌اندازد. همچنین، به نظر می‌رسد که یک Gauntlet Hellfire نیز در حال حرکت است که در GTA Online وجود داشت.

لوسیا وارد می‌شود!

لوسیا در جی تی ای 6

Grand Theft Auto VI Trailer 1 5
Grand Theft Auto VI Trailer 1 4

صحنه‌ی بعدی در داخل زندان اتفاق می‌افتد و بازی اولین نگاه خود را به لوسیا، یکی از دو قهرمان GTA 6، می‌اندازد. او با یک رئیس زندان یا یکی از اعضای شورای شهر به نام استفانی صحبت می‌کند که می‌توانید پلاک نام او را در جلوی میزش ببینید. لوسیا اظهار می‌کند که این بدشانسی بود که او را به اینجا رساند. از نظر بصری چیز زیادی برای دریافت از این صحنه‌ها وجود ندارد، به جز اینکه شکی نیست که این بازی از نظر گرافیکی بسیار چشمگیر است. نحوه‌ی تابش نور از طریق پنجره، فوق‌العاده است و مدل‌های سه‌بعدی کاراکترها در سطح بالایی قرار دارند و همانطور که انتظار دارید، یک گام رو به جلو و آشکار نسبت به GTA 5 هستند. شخصیت‌ها به خوبی احساس را در پشت چشمان خود به نمایش می‌گذارند.

گفتنی است لوسیا و استفانی هر دو عکس خانوادگی دارند. لوسیا احتمالا یک عکس تنها کنار تختش دارد. در همین حال، استفانی وسایل شخصی خود را در دفتر خود تزئین کرده است. اشیاء اطراف میز و فضای اداری او به شخصیت استفانی انسانیت می‌بخشد. بنابراین به نظر می‌رسد که او به لطف این داستان‌سرایی محیطی زندگی متفاوتی خارج از شغل خود در زندان دارد.

نمی‌توان نظر داد که آیا بعد از این صحنه‌ها نوعی افتتاحیه به سبک فرار از زندان خواهیم داشت یا خیر و به نظر نمی‌رسد که لوسیا توجه‌ی چندانی به صحبت‌های استفانی کند. از طرفی شاید این در واقع پایان بازی باشد و جنایات او در سرتاسر GTA 6 چیزی است که لوسیا را در زندان قرار داده است. آیا افرادی که در عکس کنار تخت او بودند کسانی بودند که به او در جنایات درون بازی کمک کردند؟ فعلا باید منتظر ماند.

زنده و پر هیاهو

شهر جی تی ای 6

در صحنه‌ی بعدی از جلوی ساحل حرکت کرده و به سمت شهر نگاه می‌کنیم. قبل از اینکه به جزئیات بعدی بپردازیم باید گفت که گرافیک آب به طرز شگفت‌انگیزی فوق‌العاده است. همچنین آب به شدت شفاف است و موجوداتی در زیر سطح آن دیده می‌شوند. در این میان دلفین‌ها و یک قایق بزرگ در کنار هلی‌کوپترهایی دیده می‌شود. خود ساحل نیز پرجمعیت به نظر می‌رسد و یادآور ساحل خیابان هشتم در میامی است. در همین حال، درون شهر نیز شلوغ است و به نظر می‌رسد که حجم زیادی برای کاوش دارد.

امیدواریم که این تراکم فقط به خاطر تریلر نباشد و وقتی GTA 6 منتشر شود، همین قدر پر انرژی باشد. ذکر این نکته بار دیگر مهم است که مدل‌های شخصیت‌ها استثنایی هستند، با طیف متنوعی از شکل‌، اندازه‌ و رنگ‌های بدن. به نظر می‌رسد که تنوع زیادی وجود دارد. همچنین سگ‌های اهلی نیز ظاهرا وجود دارند. در مورد وسایل نقلیه، جت اسکی‌ها در حال بازگشت هستند و یک تیوپ نیز وجود دارد، بنابراین امیدواریم بتوانیم در برخی مواقع کمی در دریا بگردیم.

شوخ‌طبعی همیشگی راک‌استار نیز در این صحنه وجود دارد. هواپیما در حال کشیدن بنری است که اگر به آن دقت کنید، می‌بینید که روی آن نوشته شده که «چرا ۶۹ وقتی که می‌توانی ۹۱۹ انجام دهی» که منظور آن چندان مشخص نیست! پس از نگاهی کوتاه به ساختمان‌های وایس سیتی، ما از کلان شهر دور شده و یک غروب زرق و برق دار را با محوریت یک هاورکرافت در حال حرکت مشاهده می‌کنیم. نورپردازی در اینجا به یک صحنه‌ی ساده عمق زیادی داده است. میزان طبیعت نشان داده شده در تریلر جی‌تی‌ای ۶ نیز قابل ذکر است. فلامینگوها و تمساح‌ها را می‌توان در حال سکونت در باتلاق‌ها مشاهده کرد که باعث شده هر گوشه‌ای از این جهان به طرز باورنکردنی‌ای احساس زنده بودن کند. آیا هنگام سرقت با تهدیدات طبیعی مواجه خواهیم شد؟ آیا آن‍‌ها بخشی از یک مأموریت جانبی خواهند بود؟ این‌ها سوالات مهمی هستند که برای پاسخ دادن به آن‌ها زود است.

GTA VI

در ادامه دو مرد را در یک قایق می‌بینیم که با سرعت در حال عبور از اسکله‌های وایس سیتی هستند. فعلا تشخیص این دو مشخص نیست اما مقداری از مقیاس بازی را می‌توان حدس زد. از طرفی همه چیز بسیار رنگارنگ به نظر می‌رسد. کانتینرهای کشتی که در پس‌زمینه نشان داده شده‌اند، احتمالا دنیای خاص خود را دارند. در واقع اگرچه ممکن است بسیاری برای بازی به وایس سیتی بیایند، اما در اینجا صنایع مختلف نیز وجود دارد. کسی چه می‌داند، شاید یک ماموریت جانبی قاچاق محموله را با این کانتینرها انجام دهیم.

در سکانس بعدی ظاهرا لوسیا از زندان آزاد شده است. او با رقصیدن در یک ماشین با سقف کانورتیبل آزادی خود را جشن می‌گیرد، در حالی که مردی که در ماشین جلویی به نظر می‌رسد که دارد از او فیلم می‌گیرد. تابلوهای مختلف به ما اطلاعات بیشتری در مورد مکان‌های بازی می‌دهند. شهرستان کلی، فرودگاه وایس سیتی و داون‌تاون Stockyard مشاهده می‌شود که این شبیه به صحنه‌ای از تریلر رونمایی GTA 5 در ۱۲ سال پیش است که در آن ماشین‌ها در بزرگراهی زیر تابلوهای مختلف رانندگی می‌کنند.

در این میان کلاب‌ها در GTA 6 کمی پر سر و صداتر از GTA 5 به نظر می‌رسند. با پول نقد روی سکوها، نوشیدنی روی سینی‌های بسیار آراسته با افرادی نه چندان آراسته، این همان چیزی است که از یک نسخه‌ی این سری می‌توانید توقع داشته باشید. در این لحظه، واقعا احساس می‌کنید که راک‌استار در حال ساخت و عرضه‌ی اولین بازی نسل نهمی خود است زیرا که عناصر سینمایی فوق‌العاده‌ای وجود دارد. در ادامه در تریلر جی تی ای ۶ شاهد یک کلاب شبانه‌ی دیگر نیز هستیم. با توجه به دکور، می‌توان گفت که این یک مکان جدا از کلاب ذکر شده است و ظاهراً کلاس آن کمی بالاتر است.

جی‌تی‌ای 6

در ادامه دو فرد سیاهپوست را می‌بینیم که با توجه به اینکه آن‌ها به‌ جای بخشی از یک نمای معمولی‌تر، در نمایی نزدیک نشان داده می‌شوند، نمی‌توان مطمئن بود که آیا نقش مهمی در داستان خواهند داشت یا خیر. همچنین به دلایلی برخی انتظار دیدن مایکل از نسخه‌ی قبل را داشتند که این انتظار حداقل فعلا برآورده نشد.

در نمای بعدی، وایس سیتی را در شب می‌بینیم و همانظور که انتظار می‌رود، واقعا عالی به نظر می رسد. جالب است بدانید حتی در لحظاتی که تمرکز روی نماهایی وسیع‌تر و از دور است، متوجه جزئیاتی می‌شوم که راک‌استار در بازی گنجانده است. این به ما ایده‌ی خوبی از مقیاس نقشه و نگاهی دیگر به برخی قایق‌های تفریحی روی آب می‌دهد. همچنین زمین تنیس نیز دیده می‌شود.

Grand Theft Auto VI Trailer 1 6

صحنه‌ی بعدی چندین وسیله‌ی نقلیه‌ی قدیمی سری را به نمایش می‌گذارد. شایان ذکر است که در پس‌زمینه، یک تابلوی نئونی وجود دارد که به نظر می‌رسد برای هتل Ocean View باشد. طرفداران سری این هتل را از GTA: Vice City به یاد می‌آورند و در واقع این اولین خانه‌ای است که بازیکن در بازی به دست می‌آورد. باید دید که این موضوع برای نسخه‌ی جدید نیز صدق می‌کند یا خیر.

Grand Theft Auto VI Trailer 1 7 1

در ادامه بار دیگر شاهد نمایی از راه دور هستیم که همچنان عظمت بازی به خصوص جلوه‌های بصری شگفت‌انگیز آب را به رخ می‌کشد. نمایی مهم از علامت وایس نیز دیده می‌شود.

جی‌تی‌ای 6

یک شبکه‌ی اجتماعی پر سر و صدا

در این میان به نظر می‌رسد که راک‌استار وضعیت جهان و به ویژه علاقه‌ی خود نسبت به رسانه‌های اجتماعی، در چیزی که فقط می‌تواند نسخه‌ی از تیک‌تاک یا اینستاگرام باشد، مورد تمسخر قرار می‌دهد. با وجود این شبکه ظاهراً زندگی همه برای دیده‌شدن آماده است. با کانال‌هایی مانند DadBodSquad و HaveAViceDay که همه‌ی اتفاقات خیابان‌ها را ضبط می‌کنند، رقصیدن دخترکی روی سقف ماشین و در روز روشن نیز از چشم‌ها پنهان نخواهند ماند.

کمی بعد در تریلر مردی برهنه را نیز می‌بینیم که از دست پلیس فرار می‌کند؛ موردی که در این شهر چندان عجیب نیست. در صحنه‌ی بعد مردی برهنه در حالی که بدترین لباس زیر تاریخ را به تن کرده و از وضعیت درب و داغان جامعه‌ی امروز امریکا می‌گوید، در حال آبیاری گیاهان خود است. چند نمای بعدی بسیار سریع هستند و بیشتر برای فضاسازی قرار داده شده‌اند. ماشین‌ها بعد از تاریک شدن هوا به حرکات جذاب روی آورده، یک تمساح وارد یک فروشگاه می‌شود و فیلمی از دوربین روی یک لباس پلیس را می‌بینیم. شاید این ویدیو از دوربین پلیس به وجود زاویه‌‌ی دید اول شخص نیز اشاره کند. در ادامه کلیپ کوتاهی هم از ThrillBilly Mud Club داریم که شاید یکی از باندهای بازی باشد. نکته‌ی جالب اینجاست که بعضی از این اتفاقات اشاره‌ی مستقیم به وقایع و اتفاقات واقعی فلوریدا و آمریکا دارد.

و سرانجام جیسون!

جیسون

سرانجام با دومین پروتاگونیست بازی جی‌تی‌ای ۶ یعنی جیسون آشنا می‌شویم. او در حال رانندگی است، در حالی که لوسیا یک دسته پول نقد در دست دارد. ماشین‌های پلیس نیز در جهت مخالف سرعت می‌گیرند. به نظر می‌رسد که بانی و کلاید ما به تازگی از جایی دزدی کرده‌اند و در حال فرار هستند.

در ادامه تصاویر بیشتری از باندها و جنایات GTA 6 دیده شده و یک فرد به شدت خالکوبی شده در یک لباس سرهمی نارنجی در یک گزارش خبری نشان داده می‌شود که در دنیای واقعی به جوکر فلوریدا معروف است. در این میان Weazel News که از بازی‌های قبلی سری بازگشته است، داستان باند Dirt Bike Dirt Bags را پوشش می‌دهد.

Grand Theft Auto VI Trailer 1 8

صحنه‌های نهایی تریلر همکاری لوسیا و جیسون را نشان می‌دهد. آن‌ها برای دزدی از یک فروشگاه رفاهی تلاش می‌کنند و شاید دلیل این موضوع این باشد که آن‌ها در این برهه از زمان، جنایتکاران نسبتا کم تجربه‌ای بوده که به دنبال دزدی‌های سریع و آسان هستند. در نهایت چیز زیادی برای گفتن در این لحظات وجود ندارد، به جز اینکه تأیید شده است که این دو نفر نه تنها در جنایت شریک هستند، بلکه شریک عاطفی یکدیگر نیز هستند. در واقع این یک داستان عاشقانه است که ظاهراً پتانسیل زیادی در خود دارد.

بازی جی‌تی‌ای ۶ در تاریخی نامعلوم از سال ۲۰۲۵ برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.

منبع: Eurogamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی FIFA 24 مخصوص PS4

۲,۵۳۳,۳۷۰

تومان

بازی EA Sports FC 24 مخصوص PS5

۲,۵۴۰,۱۶۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.