تحریم صنعت تراشه چین توسط آمریکا، سخت‌تر شد

تحریم صنعت تراشه چین توسط آمریکا، سخت‌تر شد

به گزارش رسانه مدیاتی، براساس گزارش خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن برای سخت‌تر کردن دسترسی چین به تراشه‌های هوش مصنوعی و تجهیزات ساخت تراشه‌ی ایالات متحده، به اصلاح برخی از قوانین پرداخته است.

آمریکا برای از بین بردن نگرانی‌هایی که در زمینه‌ی امنیت ملی دارد، اقدام به افزایش محدودیت‌های صنعت تراشه‌سازی چین کرده است.

ایالات متحده با وضع قوانین جدید در ماه اکتبر (مهر و آبان) از ارسال تراشه‌های پیشرفته‌‌ی هوش مصنوعی انویدیا به چین جلوگیری کرد، زیرا معتقد است که فناوری پیشرفته‌ی هوش مصنوعی ایالات متحده می‌تواند به تقویت ارتش چین کمک کند.

بیشتر بخوانید: نوآوری هیجان انگیز هوآوی برای گوشی های تاشو

قوانین جدید ایالات متحده شامل ۱۶۶ صفحه است. در این قوانین آمده که محدودیت‌های ارسال تراشه به چین برای لپ‌تاپ‌هایی که با این تراشه‌ها ساخته شده‌اند نیز اعمال می‌شود.

آمریکا تحریم صنعت تراشه چین را سخت‌تر کرد؛ لپ‌تاپ‌ها هم وارد معادله شدند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده که وظیفه‌ی کنترل صادرات را برعهده دارد، اعلام کرد که به اصلاح محدودیت‌های خود در زمینه‌ی صادرات تراشه‌ها و فناوری‌ها به چین خواهد پرداخت.

ایالات متحده در سال‌های اخیر برای اعمال محدودیت‌های شدید روی صادرات تراشه و ابزارهای ساخت تراشه به کشور چین تلاش‌های بسیاری کرده است و تراشه‌سازان چینی نیز باوجود این تحریم‌ها در زمینه‌ی تولید تجهیزات تراشه‌سازی فعال بوده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.