تجربه درآمدزایی از مسیر فرهنگ در شرق آسیا

آرین کربلائی: این روزها خبر از تلاش دولت‌ها برای در اختیار گرفتن سهم از بیشتر بازار صنایع خلاق است و در تازه ترین رویداد، رئیس جمهور فیلیپین برای شتاب بخشیدن به رشد بخش اقتصاد خلاق کشورش از ژاپن و دیگر کشورهای پیشرو کمک خواسته است.

به گزارش سیناپرس، فردیناند آر. مارکوس جونیور به صراحت اعلام کرده که فیلیپین به دنبال افزایش سهم خود در بازار جهانی صنایع خلاق با مشارکت با کشورهای همفکر مانند ژاپن در مسیر پیشبرد پایداری و نوآوری است.

او می‌گوید: در فیلیپین، ما فقط شاهد رشد اقتصادی نیستیم. رئیس جمهور فیلیپین در این رویداد که در حاشیه اجلاس یادبود پنجاهمین سال دوستی و همکاری آسه آن-ژاپن در توکیو برگزار شد، گفت: ما در حال ایجاد میراثی از نوآوری، خلاقیت و پایداری برای نسل‌های آینده هستیم.

رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد: بازار جهانی صنایع خلاق، که در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۶ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۸ به ۳.۴ تریلیون دلار برسد و ما هم قصد داریم سهم خود را از این اعداد افزایش دهیم.

او با اشاره به همکاری بین شرکت‌های فیلیپینی و ژاپنی در زمینه‌های غذا، سبک زندگی، خرده فروشی، منسوجات و توسعه بازی و انیمیشن اظهار کرد: مشتاقانه منتظر دیدن آثار استعدادهای فیلیپینی در انیمیشن سبک ژاپنی است که توسط یک شرکت نوآفرین ژاپن تهیه شده است. او گفت: “من بسیار خوشبین هستم که این تلاش جمعی به سمت یک اقتصاد خلاق و پایدار باعث ایجاد فرصت‌های بزرگ و رفاه برای فیلیپین و ژاپن شود.”

در این مراسم، رئیس جمهور فیلیپین از تلاش‌های خستگی ناپذیر همسر خود لیزا آرانتا مارکوس در به عهده گرفتن نقش حامی منسوجات بومی، خدمات طراحی، شرکت‌های کوچک، کوچک و متوسط ، خدمات بهداشت عمومی ومحیط زیست، و حمایت از بسیاری از پروژه‌های خلاقانه و شرکت‌های نوآورانه با هدف حفاظت از مردم قدردانی کرد.

مارکوس با تاکید بر چالش عظیم در دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل تا سال ۲۰۳۰ که مستلزم سرمایه گذاری جهانی سالانه ۵.۴ تریلیون دلار است، گفت رویداد توکیو نقطه تلاقی نوآوری، خلاقیت و پایداری است که جامعه جهانی برای تضمین آینده‌ای روشن تر و پایدارتر می‌تواند در آن همکاری کند.

او می‌گوید: رویداد “اقتصاد خلاق و پایدار از طریق نوآوری” اولین فعالیت در نوع خود در سفر ریاست جمهوری است چرا که نمایشگاه و نمایش مد را نشان می‌دهد که نمونه‌ای از همکاری فیلیپین و ژاپن است که مبتنی بر نوآوری است. گفتنی است در این نمایش مد، مجموعه از آثار طراحان جوان فیلیپینی با استفاده از پارچه‌های بومی فیلیپینی با منسوجات ژاپنی قابل ردیابی با کیفیت بالا به نمایش گذاشته بود.

نوشته تجربه درآمدزایی از مسیر فرهنگ در شرق آسیا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.