تتر با نهادهای امنیتی و دولتی آمریکا همکاری می‌کند‌ ؛ مبارزه با فعالیت‌های غیر قانونی مالی

همکاری تتر با نهادهای امنیتی و دولتی آمریکا تائید شد. پیش‌تر گمانه زنی‌هایی راجع همکاری این دو نهاد انجام شده بود، اما اکنون با توجه به مدارک مبادله شده بین آنها تتر رسما همکاری خود را آغاز کرده است.

تتر Tether یک رمزارز است که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت Tether Limited Inc راه اندازی شد و با نماد USDT در بازار رمزارزهای دنیا مورد مبادله قرار می‌گیرد. این ارز به دلیل قیمت باثباتش به عنوان یک استیبل کوین یا سکه پایدار نیز شناخته می‌شود. اکنون نهاد تتر با نهادهای امنیتی و دولتی آمریکا همکاری می‌کند؛ پیش‌تر با انتشار اخبار مسدودسازی کیف‌ پول‌های مرتبط با لیست SDN اوفک توسط تتر احتمالاتی راجع همکاری آنها پیش‌بینی شده بود اما با اسناد مبادله شده بین آنها به نظر می‌رسد همکاری آنها شکل رسمی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: شرکت Hut 8 قصد دارد برای استخراج بیشتر رمزارز، نیروگاه‌های برق جدیدی خریداری کند

بر اساس اعلام رسمی تتر، فعالیت‌های این شرکت با نهادهای امنیتی و دولتی آمریکا با قصد مبارزه با فعالیت‌های غیر قانونی انجام شده است. مدیرعامل تتر، پائولو آردوینو گفته، تتر تلاش خود برای مبارزه با سواستفاده از استیبل‌کوین‌ها در فعالیت‌های غیرقانونی را افزایش داده است. بر اساس گفته‌های آردوینو تتر پیش‌تر سابقه همکاری با آژانس‌هایی مانند وزارت دادگستری و سرویس مخفی آمریکا را داشته و به تازگی همکاری با FBI را آغاز کرده است.

همکاری تتر با نهادهای امنیتی و دولتی آمریکا
همکاری تتر با نهادهای امنیتی و دولتی آمریکا

گرچه بیان شده که این همکاری قصد دارد با فعالیت‌های غیر قانونی مالی مبارزه کند اما به نظر می‌رسد به نامه یکی از سناتور ها به دادستان کل آمریکا هم مرتبط باشد. زیرا بر اساس این نامه تتر و بایننس به نقض قوانین تحریم، قانون اسرار بانکی و تامین مالی تروریسم متهم شده بودند. علاوه بر این ادعاهایی در مورد آگاهی بایننس و تتر از استفاده گروه‌های افراطی با اهداف تروریستی و غیرقانونی از خدمات آنها و نبود نظارت کافی وجود دارد.

اما در مقابل شرکت تتر ادعا می‌کند  توانسته با موفقیت ۳۲۶ کیف‌پول، که دارایی در حدود ۴۳۰ میلیون دلار را به صورت USDT‌ در اختیار داشته‌اند را مسدود کند. این آدرس‌ها شامل مسدود کردن کیف‌پول‌های تحت تحریم‌های اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) می‌شود. البته داده‌های بلاک‌چین نشان می‌دهد تتر ۱۶۱ کیف پول اتریوم را مسدود کرد است و از این تعداد حدود ۱۵۰کیف‌ پول فاقد USDT هستند.

به هرحال شرکت تتر رسما اعلام کرده که با نهادهای امنیتی و دولتی آمریکا همکاری می‌کند و با هرگونه فعالیت های غیر قانونی مالی مبارزه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  

نظر شما درباره‌ی همکاری تتر با نهادهای امنیتی و دولتی آمریکا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.