تا ۵ سال آینده، فروش پرچمداران سامسونگ از آیفون پیشی می‌گیرد

رئیس واحد تجربه‌‌ موبایل سامسونگ مدعی است که میزان فروش پرچمداران این برند در پنج سال آینده به میزان فروش آیفون های اپل خواهد بود.

تی‌ام رو، رئیس واحد تجربه‌ موبایل سامسونگ، در کنفرانسی مطبوعاتی که در دفتر Seocho این شرکت در سئول برگزار شد، حضور داشت. مدیر اجرایی غول کره‌ای قبلاً به‌طور رسمی از گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کرده و آماده پاسخگویی به سوالات مختلف بود. او به این سوال که چقدر طول می‌کشد تا فروش پرچمداران سامسونگ از آیفون پیشی بگیرد نیز پاسخ داد. او با اعتمادبه‌نفس اعلام کرد که سامسونگ در پنج سال آینده به بزرگترین رقیب خود خواهد رسید.

تا 5 سال آینده، فروش پرچمداران سامسونگ از آیفون پیشی می‌گیرد

گزارش جدیدی از IMSN نشان می‌دهد که تی‌ام رو برخی از ارقام چشمگیر را در مورد گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ به اشتراک گذاشته است. این مدیر اجرایی ادعا کرد که از هر سه گوشی هوشمند پریمیوم گلکسی در کره که در سال جاری فروخته می‌شود، یکی از آنها تاشو خواهد بود. به عبارت دیگر، میزان فروش دستگاه‌های تاشو شرکت مذکور بیش‌ از ۲۰ درصد عرضه‌ کلی پرچم‌داران آن خواهد بود.

او همچنین معتقد است که سامسونگ می‌تواند ازنظر فروش گوشی‌های پرمیوم در مدت پنج سال به رکورد آیفون‌های اپل برسد. اما دستیابی به چنین جایگاهی، بسیار دشوار خواهد بود.

رقابت سامسونگ با اپل

شاید مدیر موبایل سامسونگ کمی بیش‌ازحد به ادعاهای خود اطمینان داشته باشد، زیرا حتی در حال حاضر، اپل به تامین‌کنندگان اطلاع داده است که بین ۸۴ تا ۸۹ میلیون دستگاه از سری آیفون ۱۵ را برای سال آماده کنند. این در حالی است که فروش گلکسی S23 هنوز حتی به نیمی از هدف ذکر‌شده برای عرضه آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ نرسیده است. اما تی‌ام رو معتقد است که تحت رهبری او، اپل حریفی شایسته خواهد داشت.

ما معتقدیم که سامسونگ در حال حاضر با دو مشکل مواجه است که مانع از رسیدن آن به اپل در بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار می‌شود. اولین مورد فقدان آشکار یک اکوسیستم قوی است. سامسونگ سیستم‌عامل اختصاصی ندارد که روی ساعت‌ هوشمند یا لپ‌تاپ یا سایر محصولاتش اجرا شود. دلیل دوم نیز قیمت‌گذاری است.

در حالی که قیمت پایه ۹۹۹ دلاری گلکسی زد فلیپ ۵ پذیرفتنی است، گلکسی زد فولد ۵ قطعاً کاربرد بیشتری را ارائه می‌دهد‌. اما مشتریان باید مبلغ هنگفتی را برای خرید این گوشی بپردازند.

سامسونگ در یک دوره ۱۲ ماهه گوشی‌های هوشمند بیشتری نسبت به اپل عرضه می‌کند. اما این آمار از ترکیب گوشی‌های رده‌پایین، میان‌رده، پرچم‌دار و تاشو به‌دست آمده است. این در حالی است که آیفون‌های رده‌بالا به تنهایی جذابیت بیشتری دارند. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم تی‌ام رو در سال‌های آینده چه استراتژی‌های جدیدی را اجرا خواهد کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.