تایید برخورد شهاب سنگ ۴۵۳ کیلوگرمی و چند تکه شدن آن در آمریکا توسط ناسا

به تازگی در جنوب ایالت تگزاس تماس‌های متعددی با ۹۱۱ گرفته شده که حاکی از برخورد یک شی مرموز به زمین و صدای لرزش و انفجار بوده است، ناسا نیز در این خصوص اظهار نظر کرده و برخورد یک شهاب سنگ آسمانی را در این رویداد تایید کرده است. طبق گزارش‌ها افرادی که این شهاب سنگ را مشاهده کرده‌اند تصور کرده‌اند که این نیز یکی از شهاب سنگ‌های رایج و دنباله دار است که در برخورد با جو زمین متلاشی می‌شود، اما آن‌ها با از دست رفتن دید و شنیدن صدای برخورد با زمین متوجه اصابت آن شده‌اند.

در همین راستا فیلم خانه ساکنین اطراف، صدای برخورد شهاب سنگ و فرار پرندگان را ضبط کرده است. مرکز فضایی جانسون ناسا در همین راستا تایید کرده که صدای انفجار ناشی از برخورد شهاب سنگ با زمین درست در نزدیکی مرز تگزاس با مکزیک بوده است. آژانس فضایی آمریکا در همین رابطه اعلام کرده که قبل از اینکه این شهاب سنگ با سرعت تقریبی ۴۳۴۵۲ کیلومتر بر ساعت وارد جو زمین شود نزدیک به نیم متر عرض و ۴۵۳ کیلوگرم وزن داشته است.

شهاب سنگ ناسا تگزاس

با این حال پس از ورود به اتمسفر، شهاب سنگ به حداقل چند تکه مختلف و کم خطر تقسیم شده است. در همین راستا Robert Ward عضو انجمن شهاب سنگ آمریکا، اولین قطعه از این شهاب سنگ را در ملکی خصوصی پیدا کرده است. شهاب سنگ‌ها به خودی خود چیزهای غیرمعمولی در فضا نیستند، اما برخورد آن‌ها و فرود آمدن آن‌ها بر روی زمین رایج نیست.

بیشتر سنگ‌های فضایی هنگام ورود به اتمسفر می‌سوزند و به ذرات ریزتری تبدیل می‌شوند. با این حال برخی اوقات به دلیل جرم و یا سرعت بالا، شهاب سنگ‌ها از جو زمین فرار می‌کنند و بر روی سیاره زمین فرود می‌آیند. ناسا در بیانیه خود اظهار کرده که وقوع این چنین اتفاقاتی ایده اصلی آژانس برای رصد دائمی اجرام آسمانی نزدیک به زمین و سیستم‌های تشخیص و نابودی شهاب سنگ‌ها را تقویت کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.