تاکسی‌های پرنده سال ۲۰۲۵ در آسمان دبی پرواز می‌کنند + ویدیو

فیلم های علمی-تخیلی مانند جنگ ستارگان و عنصر پنجم، از دیرباز شهرهایی با تاکسی های پرنده که با سرعت زیاد در آسمان حرکت می کنند را تصویر کرده اند. سرانجام به نظر می رسد وقت به حقیقت پیوستن این رویا نیز فرا رسیده است. شرکت کالیفرنیایی Joby Aviation اعلام کرده که قصد دارد از سال ۲۰۲۵، طرح سفرهای تجاری با تاکسی های پرنده را در دبی اجرا کند.

ویدیوهای شگفت انگیز نشان می دهد تجربه مسافران با تاکسی های پرنده چگونه خواهد بود، آنها در ورتی پورت (پایانه شبکه هواگردهای عمودپرواز الکتریکی) منتظر پروازشان می مانند، دقیقا مثل فرودگاه های امروزی.

تاکسی پرنده دبی

این تاکسی پرنده با ملخ پیشران، برای حمل یک خلبان و ۴ مسافر با نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است.

با این سرعت، پرواز از فرودگاه دبی تا منطقه جمیرا، مجمع الجزایر مصنوعی و محل گردشگری این شهر، تنها ۱۰ دقیقه طول می کشد، در حالی که همین مسیر با اتومبیل ۴۵ دقیقه زمان می برد.

تاکسی پرنده دبی

این شرکت با اداره راه و حمل و نقل دبی قراردادی برای راه اندازی خدمات تاکسی هوایی تا اوایل ۲۰۲۶ امضا کرده است، البته هدف اولیه شروع عملیات از سال میلادی آینده است.

تاکسی پرنده Joby Aviation یک هواگرد عمود پرواز است که می تواند به صورت عمودی به هوا بلند شود و فرود آید و در نتیجه نیازی به باند طولانی ندارد.

تاکسی پرنده دبی

این تاکسی با ۶ موتور الکتریکی، پیش می رود و سفری آرام مانند سوار شدن بر یک خودروی شاسی بلند ایجاد می کند.

محدوده پرواز این تاکسی ۱۶۰ کیلومتر است و برای پروازهای طولانی مناسب نیست.

در یک برنامه تلفن های هوشمند، مشتریان سفری را با تاکسی پرنده رزرو می کنند.

تاکسی پرنده دبی

همانند خودروهای برقی، این تاکسی های پرنده نیز کاملاً الکتریکی هستند و آلاینده های سمی تولید نمی کنند.

Joby تنها شرکتی نیست که قصد عرضه‌ی تاکسی های پرنده به دبی را دارد، اما این شرکت اکنون حق انحصاری این پروژه در دبی را به نام خود ثبث کرده است.

تاکسی پرنده دبی

شرکت های دیگر نیز آزمایش هایی را در شهرهای دیگر انجام داده اند، اما Joby در این صنعت نوپا پیشرو محسوب می شود. بنابراین، انتظار می رود تاکسی های پرنده به زودی به عنصری روزمره در آسمان شهرها تبدیل شوند.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.