تاسیس خط تولید اصلی باتری خودرو توسط شرکت ام جی

شرکت خودروسازی ام جی که یک شرکت بین المللی چینی محسوب می شود با اعمال سیاست های جدید خود تلاش می کند سهم بیشتری در بازارهای رو به رشد خودروهای الکتریکی داشته باشد و به همین دلیل اخیرا یک خط تولید پیشرفته برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی در تایلند تاسیس کرد.

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروساز چینی SAIC Motor که مالک برند ام جی است روز گذشته مجموعه جدید خود در تایلند را با ایجاد یک پارک صنعتی انرژی به عنوان بخشی از برنامه توسعه بلندمدت خود در این کشور آسیای جنوب شرقی افتتاح کرد.

این پارک انرژی جدید در منطقه ویژه کریدور اقتصادی شرق استان چون بوری، با وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع، دارای یک خط تولید باتری ، یک خط تولید قطعات خودروهای الکتریکی، یک محوطه کانتینر و یک انبار تدارکات برای افزایش کارایی حمل و نقل است.

انتظار می رود که این مجموعه پارک صنعتی تامین کنندگان قطعات اصلی خودروهای الکتریکی را جذب و پس از تکمیل، قابلیت توسعه زنجیره تامین را تقویت کند.

ژائو فنگ، مدیر ارشد شرکت SAIC Motor-CP، که در حال سرمایه‌ گذاری مشترک با شرکای این شرکت است در رابطه با توسعه این خط تولید جدید گفت که طراحی این پارک در راستای حمایت از تحول تایلند به سمت تبدیل شدن به یک جامعه سبز و کم کربن است.

برند MG SAIC که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار تایلند شد، با بیش از ۱۸۰ هزار کاربر در این کشور به یکی از محبوب ترین برندها در بین مشتریان تایلندی تبدیل شده است.به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر کشور تایلند قصد دارد به قطب تولید خودروهای برقی در شرق آسیا تبدیل شده و پیش بینی می شود خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد از کل تولید خودروی این کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سیناپرس، در نتیجه سیاست‌های محرک و یارانه‌ ای دولت، در سال‌ های اخیر ترجیح خرید و استفاده از خودروهای الکتریکی در بین سازندگان و مصرف ‌کنندگان خودرو به‌ طور چشمگیری تقویت شده است.

این موضوع در حالی است که طی ماه گذشته، شرکت BYD یکی دیگر از غول‌ های چینی سازنده خودروهای برقی در کارخانه تایلندی خود که قرار است تولید آن در سال ۲۰۲۴ آغاز شود سرمایه گذاری کلانی انجام داده و گفته می شود این شرکت قصد دارد سالانه ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی در تایلند تولید کند. به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات منتشر شده در هفته گذشته، درخواست خرید خودرو های برقی جدید در تایلند طی سه ماهه اول سال جاری به طور پیوسته افزایش یافته است.

مترجم: ناصر پورقدیمی

منبع: /english.news.cn

نوشته تاسیس خط تولید اصلی باتری خودرو توسط شرکت ام جی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.