تاریخ پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز ۱۱ اعلام شد

مایکروسافت تاریخ پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز ۱۱ را اعلام کرد. طبق نظر کارشناسان جهت برقراری امنیت بیشتر، سیستم‌عامل خود را به‌روز کنید.

تاریخ پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت اعلام شد. علی‌رغم اینکه ویندوز ۱۱ هم‌اکنون به‌روزترین و بهترین نسخه ویندوز است، اما نسخه‌های ابتدایی آن تفاوت‌های بسیاری با نسخه به‌روز دارند و از ویژگی‌های نسخه جدیدتر بی‌بهره‌اند. جدای از این امنیت سیستم‌عامل در جدیدترین آپدیت Windows 11 نیز بسیار بالاتر از نسخه‌های قدیمی‌تر است. با اکتفا به همین موارد، غول نرم‌افزاری جهان قصد دارد به پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل خود پایان دهد.

بیشتر بخوانید: ویندوز ۱۲ با تسکبار شناور و تمرکز بر هوش مصنوعی اواخر سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود

تاریخ پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز ۱۱ اعلام شد

به‌روزرسانی‌های اصلی ویندوز ۱۱ علاوه‌ بر تغییرات ظاهری، چرخه‌ پشتیبانی خاص خود را دارند. طبق اعلام مایکروسافت، به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل برای نسخه‌ Home یا پرو تا ۲۴ ماه پس‌ از انتشار پشتیبانی می‌شوند. این دوره برای نسخه‌های اینترپرایز و Education معادل ۳۶ ماه است.

تاریخ پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز 11 اعلام شد

تاریخ پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز 11 اعلام شد

مایکروسافت با پیروی از همین قاعده اعلام کرده بیلد ۲۱H2 ظرف سه ماه آینده از دایره پشتیبانی خارج خواهد شد. در واقع نسخه‌های Home و Pro و Pro Education و Pro for Workstation ویندوز ۱۱ مشمول پایان پشتیبانی خواهند بود و پس از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۸ مهر) دیگر آپدیت نمی‌شوند.

به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز به‌‌رایگان منتشر می‌شوند و مایکروسافت از کاربرانش درخواست کرده برای افزایش دوره‌ پشتیبانی سیستم‌عامل خود، همیشه از جدیدترین نسخه‌های منتشر شده استفاده کنند.

بر اساس اعلام bleepingcomputer مایکروسافت گفته به مشتریانی که پس از این تاریخ با پشتیبانی این شرکت تماس بگیرند، گفته می‌شود که باید دستگاه خود را به آخرین نسخه ویندوز ۱۱ آپدیت کنند تا همچنان از خدمات پشتیبانی بهره‌مند شوند.

پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که چندین نسخه ۲۱H2 از مدل‌های مختلف ویندوز ۱۰ به زمان پایان خدمات خود (End Of Service) رسیده‌اند. در واقع نسخه ۲۱H2 ویندوز ۱۰ دیگر آپدیت‌های امنیتی را دریافت نخواهد کرد.

مایکروسافت به مشتریان توصیه کرده تا در اسرع وقت سیستم‌عامل خود را به آخرین نسخه ارتقا دهند تا از قرار گرفتن سیستم در معرض حملاتی که از آسیب‌پذیری‌های امنیتی رفع نشده سوءاستفاده می‌کنند، اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تاریخ پایان پشتیبانی از برخی نسخه‌های ویندوز ۱۱ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.